استاندار یزد گفته : عملکرد هر دستگاهی که در جذب بودجه اسناد خزانه ضعیف عمل کند، محرمانه برای وزارتخانه مربوط به عنوان سوء مدیریت شخص مدیر در استان ارسال می شود.
همیشه این مسئله ذهنمان را مشغول کرده بود که شهرستان بافق با وجود شرکت سنگ آهن ( مقوله ای که مسئولین بارها به آن اذعان داشتند ) از بودجه مصوب در عرصه های مختلف محروم مانده و موفق به جذب بودجه تخصیص یافته به خود نمی گردد و این صحبت استاندار یعنی اینکه اوضاع جذب بودجه در استان هم در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما صباغیان ظاهرا تنها نماینده ای است که بارها به این حوزه وارد شده و تقاضای شفافیت و اجرای عدالت در این بحث را داشته که تاکنون بی جواب مانده است.
یک موضوع اساسی می ماند و آن اینکه چرا گزارش محرمانه؟ بودجه و تخصیص آن را در حوزه های مختلف شفاف به مردم و رسانه ها بیان کنید تا خودشان نظارت کنند. وقتی استاندار در قبال طرحی عمرانی و زیرساخت حیاتی یک شهرستان که بیش از ده سال به طول انجامیده به راحتی با بیان اینکه پول نداریم شانه از زیر بار مسئولیت خالی می کند و به سرانجام رساندن جاده بافق یزد را به عهده فرمانداری که ابزار لازم را در اختیار او قرار نداده اند می گذارد، مردم بافق حق دارند بپرسند و بدانند میزان بودجه ای که در طول یکسال به شهرستان بافق از طرف استان تخصیص داده شده چقدر است؟ چقدر از این بودجه جذب شده و کجاها هزینه شده است؟!
نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی با پنج شهرستان محروم که خود نوع دیگری از بی عدالتی است حتما دسترسی به آمار و ارقام مربوطه داشته و دارد، درد را درست تشخیص داده و بارها به داستان توزیع و توازن بودجه در میان شهرستان های استان یزد وارد شده و بر انجام این امر با رعایت عدالت تاکید داشته است و قطعا این مشکل همچنان به قوت خود باقی است وگرنه نیاز به این همه تکرار نبود.
آقای استاندار؛ همانطور که برای جذب بودجه به استان نگرانید و دغدغه دارید که بسیار بجا و درست است یکبار و برای همیشه میزان بودجه تخصیص یافته به شهرستانهای استان را نیز به تفکیک در حوزه های مختلف اعلام کنید تا رسانه ها و مردم نیز نظارت کنند و در این امر شما را یاری رسانند و اما اگر قصد اعلام ندارید به مردم حق بدهید تا ناراضی باشند، ضمن شک کردن به سیستم و ساز و کار فعلی از بی عدالتی و تبعیضی که در استان حاکم است ناله کنند. آقای استاندار ” مردم در برخی از این مناطق حتی پول نان هم ندارند، این مساله، داستان و قصه نیست بلکه واقعیت است. ” اگر واقعا اراده ای در رفع این تبعیضها و بی عدالتیها وجود دارد و خودتان را استاندار همه استان می دانید تنها راه حل رفع بسیاری از این مشکلات شفافیت است.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *