” #نمایشگاه خیلی مسخره بازی و افتضاح بود، حیف مردم بابت این اجناسی که با #برندهای نامعتبر دلشان خوش بود که جنس ارزان می خرند. مثلا در مغازه دو تا رب گوجه با برند معروف تبرک می فروشند 4 هزار تومان اما داخل نمایشگاه سه تا رب گوجه 4 هزار تومان با #برند_مسخره … . در حالیکه مردم دلشان شاد است که نمایشگاه ارزان تر است. خانمی از تبریز آمده در محل نمایشگاه آجیل کیلویی 45 هزار تومان … مردم می کرد.”
این متن قسمتی از #گلایه یک همشهری نسبت به برگزاری #نمایشگاه در روزهایی از سال و به خصوص در روزهای پایانی بود که عینا نقل گردید. بحث برگزاری نمایشگاه #چالش_بزرگ مردم، مسئولین و مغازه داران بومی است که هر سال با آن دست و پنجه نرم می کنند هر چند اعتراضاتی از طرف مردم به برگزاری و اجناس نمایشگاهها صورت می گیرد اما اعتراضات و ضرر اصلی متوجه مغازه داران و کاسبان بافقی و همشهری می باشد. چکار باید کرد؟ چطور باید بحث برگزاری نمایشگاهها مدیریت شود تا #کمترین_ضرر متوجه مردم و مغازه داران بافقی که آنها نیز قشر بزرگی از همین مردم را تشکیل می دهند شود؟
دولت به جهت در دسترس قرار دادن اجناس مورد نیاز مردم با کیفیت بالا و قیمت پایین تر و به جهت حمایت از مصرف کنندگان اقدام به برپایی نمایشگاه می کند اما در کل دیده شده که نظارتی که باید در این امر صورت نمی گیرد. و فروشنده ها که اکثرا نیز از شهرهای دیگر هستند و باید با توجه به حجم فروش بالا و فروش نقدی جنس با کیفیت خوب را با قیمت مناسب و با تخفیف در اختیار مردم قرار دهند سعی می کنند از برندها و جنسهای ارزانتر در فروش نمایشگاهی خود استفاده کنند که اینکار از انصاف به دور است و لازم است برای دست یافتن به اهداف اصلی برگزاری این نوع نمایشگاهها نظارت شدید و تخصصی روی فروش و اجناس مورد عرضه صورت گیرد. باید گفت که استقبال عجیب فروشندگان غیر بومی از شهرهای دیگر با بعد مسافت زیاد و اینکه بعضی از آنها حتی دو ماه آخر سال خود را به شرکت در نمایشگاه در شهرهای مختلف می گذرانند موید این امر است که سود سرشاری را از این راه به جیب می زنند و هر سال استقبال آنها بیشتر نیز می شود.
اما صحبتی با مردم شریف شهرستان بافق داریم و آن این است، همانطور که از دید کلان ما باید از جنس ایرانی و بومی حمایت کنیم که از خروج ارز از کشور که نهایتا فشارش به خود ما مردم وارد خواهد شد، جلوگیری کنیم، اینجا نیز باید سعی کنیم اجناس خود را حتی الامکان از مغازه دار بافقی و بومی خرید کنیم که اینکار به طور مستقیم از خروج زودتر پول از شهرستان جلوگیری کرده و اثراتش برای همه ما در آینده و اقتصاد شهر مثبت خواهد بود و تا جایی که مغازه دار و فروشنده بافقی جنسی را با قیمت مناسب عرضه می کند از او خرید کنیم تا با اینکار ضمن رونق کسب و کار همشهری خود به اقتصاد بافق و شهرمان که اثر مستقیمی نیز روی نحوه زندگی ما خواهد داشت کمک شایانی کرده باشیم.
و صحبتمان با مغازه داران بافقی و همشهری این است که با توجه به سیاست دولت که با برگزاری این قبیل نمایشگاه موافق هست بدترین کار تحریم این نمایشگاهها بوده و به هیچ وجه نباید از جانب شما صورت گیرد و فروشندگان بافقی باید با تنوع اجناس مختلف و با حداکثر توان سعی کنند تا اکثریت غرفه های نمایشگاه را هر سال از آن خود کرده و نسبت به خدمات دهی و فروش اجناس خود به همشهریان در محل نمایشگاه اقدام کنند. چرا که شرایط خاص نمایشگاه از جمله فروش انبوه و نقدی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید اجناس خود را با قیمت مناسبتر و سود مکفی در اختیار مردم قرار داده و بازار را به قبضه خود در آورید و امکان فروش را برای فروشندگان و عرضه کنندگان غیر بومی تا حد زیادی کم کنید.
و اما حرف آخر به مسئولین شهرستان و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاهها؛ در این داستان و مقوله باید جانب هر دو طرف درگیر یعنی مردم و فروشندگان بافقی دیده شود و ضمن اینکه مردم به جنس مرغوب با قیمت مناسب دسترسی پیدا می کنند، فروشندگان و مغازه داران بافقی نیز که بعضی از این اصناف از قبیل پوشاک، کفش، کیف، مواد خوراکی و … طول سال را به امید فروش آخر سال به انتظار نشسته اند از این امر کمترین آسیب را ببینند و با در نظر گرفتن مشوقها و شرایط ویژه ای برای آنها، به این طریق تشویق به استقبال شوند. به عنوان پیشنهاد و نمونه می توان از مغازه دار بافقی جهت غرفه های نمایشگاه هزینه کمتری دریافت گردد تا فروشندگان بومی بیشتری به نمایشگاه آمده و در امر برگزاری هر چه بهتر و مناسب تر کمک کنند.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *