درباره ی ” نمایشگاه رنگ ها و سایه ها ”

کاری از معلم هنرمند  ” سید رسول بهشتی زاده ” و دانش آموزان کلاس ششم دبستان حر _ بافق

برگزاری نمایشگاه رنگ ها و سایه ها از چند جهت , حائز اهمیت است.

* نخست آن که این آثار درباره ی کودکان و دنیای آن هاست . درباره ی مسائلِ به روزی که زندگی کودکان عصرِ ما را تا حدود زیادی تحت الشعاع قرار داده است.
خانه , والدین , مدرسه , جامعه , امنیت فکری , مشکلات اقتصادی , فضای مجازی و دیگر مسائل حادی که به شدت , ذهن کودکانِ امروز را به مخاطره انداخته است و توجه به این معضلات توسط مسئولان , مربیان , خانواده ها و دیگر دست اندرکاران حوزه کودک , می تواند راه روشن تری پیش پای آنان بگذارد .

* دوم آن که این آثار , نتیجه ی یک کار گروهی و تعاملی بین معلم و شاگردان اوست که در یک بازه ی زمانی 4 ماهه به سرانجام رسیده است.
فرآیندی ارزشمند که با توجه به موضوع نمایشگاه و هدف آن , در خور توجه است.
این که کودکان , خود , مشکلات شان را در قالب آثاری بر روی بوم پیاده کنند و بزرگ ترها را به تماشای دنیای کودکانه ی درون شان دعوت نمایند.

* سومین نکته این که تمام آثار بر روی بَنرهای مستمعل , انجام شده است . یک کار خوب فرهنگی که اهمیت بازیافت را در عصر ما نشان می دهد و این که می شود از یک بَنر بلااستفاده , اثری هنری و زیبا خلق نمود .

* در ضمن باید به این نکته هم اشاره کنم که تقریباً همه ی طرح ها , در قالبی ساده ولی پرمفهوم از نوعِ گرافیتی ( آثار دیواری و خیابانی ) شکل گرفته اند که این بار به جای خیابان , آن ها را در یک مجموعه و زیر یک سقف , به نظاره می نشینیم.

در پایان , با امید به توفیق روزافزون برگزارکنندگان این نمایشگاه و نیز دانش آموزان هنرمند دبستان حر و معلم زحمت کش آن ها , باید به این نکته ی مهم نیز اشاره کرد که تغییر نگاه و زاویه ی دیدِ مسئولان , به مقوله ی هنر و نیز لزوم احداث گالری های هنری در سطح شهر _ برای دیده شدن و تأثیرگذاری بیشترِ نقش هنر در جامعه _ بیش از پیش , ضروری می نماید .

به امید آن روز

جلیل زعیمیان ( صبا بافقی )

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *