حدود شش ماه از زمان #استعفای پر حاشیه و بحث برانگیز #محمد_رضا_کارگران_بافقی از سمت رئیس نظام مهندسی معدن یزد می گذرد و انتخابات هیئت مدیره جدید برگزار شد. کانال تلگرامی طوفان یزد در روز برگزاری این انتخابات از قول یکی از خوانندگانش که به نظر مطلع می رسید نوشت: ” اگر صبح وقت داشتید یک سر به سازمان ص م ت بزنید! انتخابات نظام مهندسی معدن استان یزد هست و آقای علمدار و آنهایی که در معرفی معدن d19 و d21 ( به عنوان بزرگترین معدن آهن دنیا) مورد تمسخر جامعه معدنی استان قرار گرفتند و رئیس نظام مهندسی معدن را مجبور به استعفا کردند قصد دارند انتخابات را مهندسی کنند و افراد مورد حمایت خودشان را به عنوان هیئت مدیره وارد نظام کنند. امروز  روز مهمی برای معدن استان خواهد بود. یزد بعد از کرمان دومین استان معدنی کشور است.”
قبلا در خصوص این استعفا و اتفاقاتی که در استان و به خصوص در شهرستان بافق در حال وقوع هست نوشتیم و گفتیم که هر چه سعی کردیم موفق به مصاحبه با مهندس کارگران نیز نشدیم یعنی وی تمایلی به مصاحبه نداشت، رفتاری که تلویحا نوشته های بالا را تایید می کرد و سرشار از حس سرخوردگی و یاس از ادامه کار در محیطی مسموم بود که بیشتر از مسائل فنی، دید و نگاه سیاسی آن را احاطه کرده و به قهقرا می برد. بعد از خواندن و نشر نوشته خداحافظی و طلب حلالیت کارگران درست روز قبل از انتخابات که خطاب به همکاران سابق خود نوشته بود مسائل واضح تر شد و فقط از قسمت کوچکی از آن متن که افق کویر بافق از آن تحت عنوان #رنجنامه رئیس سابق نظام مهندسی معدن استان و استعفاء وی به دلیل اختلاف با اعضاء هیئت مدیره یاد می کند همه چیز عریان شده و استخراج می گردد و آن چیزی نبود جز ” بودم تا وقتی #اثرم را می دیدم و رفتم وقتی از شکستن عهدم به دلیل #مصلحت_اندیشی همراهانم در هراس گشتم. این رفتن را بر این امیدم تا دیگران نوری تازه بخشند آن راهی را که حرفه ام شایسته آن است و ترفیع دهند آن کاستی های کوچکترینشان را و بی اغراق باید گفت: هستم اگر می‌روم گر نروم نیستم. در پایان از تمامی اعضای سازمان درخواست میکنم که با حضور پر رنگ خود طالب نمایندگانی با عقلانیت و صلابت بجای نمایندگانی مصلحت اندیش و مقلد بوده و تغییر را در این انتخاب از ضروریات بدانند. ”
در این نوشته محمد رضا کارگران بافقی از دلایل استعفاء خود و جانشینی حاجیزاده اردکانی پرده بر می دارد، ضمن اینکه با دلسوزی آخرین تلاش را به زعم خودش برای نجات نظام مهندسی معدن یزد به کار می گیرد و همکاران سابق خود را دعوت به حضور پر رنگ در انتخابات کرده و تغییر را از ضروریات معرفی می کند.
هر چند که نگاه سیاسی آن هم از نوع لابی و رانت به اقتصاد و مقوله های کاملا فنی باعث از بین رفتن فرصتهای فراوان و تحمیل هزینه های سرسام آور به آن مقوله و بالطبع بیت المال می شود با این وجود این نگاه در بسیاری مسائل دست بالا را داشته و حتی با دلسرد کردن و به حاشیه راندن متخصصان متعهد نیز اصلا مشکلی ندارد و این وسط چیزی که مهم است نقشه راهی است که توسط عده ای خاص و زیاده خواه طراحی شده و باید با هر هزینه ای اجرا شود و پر واضح است که هر کسی بر خلاف این مسیر حرکت کند با روشهای مختلف حذف خواهد شد. حالا این وسط یکی هم مثل کارگران عطای ریاست نظام مهندسی معدن استان را به لقایش می بخشد تا جایی که حتی حاضر به شرکت در انتخابات اخیر نیز نمی شود.
بسیاری از مسائلی که در استان و در ارتباط با شهرستان بافق اتفاق افتاده و می افتد در حوزه معادن و کارخانه های جوار معدنی است که مهمترین آنها که بسیار درد آور و سوال برانگیز بوده در قالب #نامه_سرگشاده نمایندگان خانواده شهدای شهرستان بافق به #محمد_رضا_تابش، نماینده شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی و مسئول کمیته تحقیق و تفحص از معادن و صنایع معدنی استان یزد ارسال و در عصر بافق نیز درج گردید.
اما پس از برگزاری انتخابات معدن ۲۴ نوشت: ” تغییر 100 درصدی اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن یزد؛ خبرها حاکی است بر اساس انتخابات اخیر لیست پیروز انتخابات با چهره های جدید و بدون تکرار از مدیریت قبلی، برنده انتخابات شده اند. امید که در مسیر حاکمیت قانون، خدمت به مردم و انقلاب و توسعه اقتصاد مقاومتی با روحیه جهادی موفق باشند. ”
با خواندن این خبر کمی از درد و رنجی که از رفتن محمد رضا کارگران بافقی در گذشته به ما تحمیل شده بود کاسته شد چرا که خواست او مبنی بر تغییر اتفاق افتاده بود آن هم به صورت صد در صدی، چرا که در نظر ما وی سمبل تخصص و تعهد بوده و هست، می خواست که اثرگذار باشد و درست تصمیم بگیرد، دروغ نگوید، حتی به کلمه ای برای منفعتی یا حتی برای مصلحتی، اعتماد همکاران را در انتخابش سراشیبی قبرش قرار داده بود، می خواست که هرگز به توفیق انتخابش خیانت نکند، هرگز از حسی بدون وجود عقل و یاد خدا مدد نخواهد، همواره حواسش را ابزاری در خدمت عقل و شرع بداند، می خواست حرفه اش به جایگاهی که شایسته اش هست برسد و در نهایت کسی بود که می خواست با صلابت و عقلانیت مصلحت اندیش و مقلد نباشد و این همه بهترینها را با هم و یکجا برای تمام همکارانش نیز می خواست. پس پیروزی بزرگی اتفاق افتاده است لذا ما نیز امید داریم که منتخبین هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان یزد در مسیر حاکمیت قانون، خدمت به مردم، انقلاب و توسعه اقتصاد مقاومتی با روحیه جهادی موفق باشند.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *