“هدف از نگارش این مقاله بررسی سیره وسخنان امام رضا -علیه السلام- در زمینه خدمت رسانی بی منت و خالصانه به  مردم می باشد با توجه به اینکه یکی از مشکلات  جامعه امروز ما دور افتادن از منش و روش  ائمه معصومین در زمینه های مختلف اجتماعی و فر هنگی و اخلاقی و غیره و همچنین عدم آگاهی از آسیبهای خدمت رسانی مردمداری  می باشد بنابراین محقق بر آن شد تا  به بررسی سیره و روش عملی هشتمین امام همام در زمینه مردمداری و خدمت صادقانه و بی منت به مردم بپردازد تا افراد با پیروی نیکو از این سیره و آشنا شدن به وظایف خود در برخورد با مردم به وظایف انسانی خود عمل کرده و به تبع آن  به آرامش  درونی رسیده و زندگی سعادتمندانه ای برای خود و جامعه خود در دنیا و آخرت رقم بزنند. از نتایج این مطالعه چنین بدست می آید که امام رضا (علیه  السلام) در خدمت خود به دیگران هرگز دوست نداشت شناخته  شود و خدمتهایشان بدون هیچگونه منت و ریا بود. امام هیچگاه از حال مردم غافل نبود و در رفع مشکلات آنان می کوشید. دیگر آنکه بین خوش اخلاقی امام  و مردمداری او ارتباط وجود داشت و همچنین مردمداری امام تنها منحصر در کمک مادی به همنوعان نمیشد بلکه با در اختیار قرار دادن علم و نیروی بدنی و یا گفتار نیکوی خود بار از دوش مردم بر می داشت. مقام معنوی  و علمی امام هیچگاه سد راه او در خدمتگزاری به افراد پایین دست نمی شد.  تحقیق حاضر به روش اسنادی بوده و محقق با دسترسی به  کتابهایی که در این زمینه توسط اهل فن نگارش شده و با بهره گیری از آیات و روایات مربوطه به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته  است.”

این چند خط را مینویسم تا بهانه ای باشد برای تشکر و قدردانی از مسئولی که از همان روز نخست فعالیت خود در شهر از هیچ کوششی دریغ نکرده و به اصطلاح خستگی را خسته کرده است. از ساعات استراحت خود کاسته تا بیشتر به امر خدمت رسانی به خلق انجام وظیفه نماید و چه چیز بهتر از این که نام نیکویی از خود به یادگار بگذارد.

ما اهالی بافق از تمام تلاش و کوشش این مرد خدوم تشکر می کنیم باشد که خداوند رحمان دست زاده رحمانی را بگیرد و هیچ کجا تنهایش نگذارد.

بی شک اجر و مزد حقیقی را خداوند به ایشان خواهد داد که بدون هیچ منتی و برای رضای خدا به تلاش مضاعف در این شهر ادامه میدهد تا نام بافق در سطح کشور و حتی دنیا زبانزد خاص و عام شود. ( رونق گردشگری و جذب توریست )

روزگارت بر مراد
روزهایت شاد شاد
آسمانت بی غبار
سهم چشمانت بهار
قلبت از هر غصه دور
بزم عشقت پر سرور
بخت و تقدیرت قشنگ
عمر شیرینت بلند
سرنوشتت تابناک
جسم و روحت پاک پاک

محمود حاجی محمدی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *