قسمت پایانی؛ مبحث مهم دیگری که در کنار جاده رکورد دار مطالبه مردم بوده و همچنان هست، بحث مهم #بهداشت و #درمان در شهرستان است که هر چند اقداماتی در زمینه ارتقاء آن صورت گرفته اما این وضعیت نامطلوب و ادامه آن در خور و شایسته شهرستانی چون بافق با این حجم عظیم منابع و سرمایه های خدادادی نیست و نخواهد بود. محفل، کنفرانس خبری، جلسه پرسش و پاسخی برگزار نمی شود و به پایان نمی رسد مگر اینکه سیل عظیمی از انتقادها و درخواستها به جهت بهبود و ارتقاء وضعیت فعلی سلامت و درمان در آن جلسه عنوان نشده و بحث و بررسی نگردد. بحث درمان، پلی کلینیک تخصصی، حضور پزشک متخصص و ارائه خدمات به مردم و اشتباهات پزشکی صورت گرفته به دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم تبدیل شده است. قبلا نیز در خصوص ساختمان بیمارستان ولیعصر (عج)، پلی کلینیک تخصصی البته به همراه حضور پزشک متخصص و ایجاد انگیزه لازم در اسکان آنها در شهرستان نوشتیم و در زمانهایی این بحث داغتر شده تا جایی که به تغییر در مدیریتها در این حوزه نیز پیش رفته است. در کل مردم از اقدامات صورت گرفته در این مقوله راضی نیستند که باید فرماندار و مسئولین شهرستان یا دست به تغییرات در بدنه مدیریت درمان شهرستان بزنند و یا فشار مضاعفی به جهت بهبود این وضعیت به آن وارد کنند و باید بپذیریم بیان تبدیل بافق به قطب پزشکی جنوب شرق استان کمی از واقعیت حال حاضر شهرستان دور است که باید در مرحله اول فارغ از مطرح کردن بحثهای تبلیغاتی و دور از ذهن، کمبودها و نواقص دیده و پذیرفته شود و در جهت حل و مرتفع کردن آنها اقدام لازم صورت گیرد.
اما در خصوص بحث مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از پایدارترین منابع درآمدزایی، ارزآوری و ایجاد اشتغال در هر مکانی است، حضور فرماندار در کنار شهردار و شورای شهر چشمگیر و بی سابقه بوده است، هر چند در بحث نمایندگی میراث، نیروی انسانی و بودجه مربوطه مشکلات اساسی وجود دارد اما فعالیتهای صورت گرفته در خصوص فرهنگ سازی اهمیت بحث گردشگری، حرکت به سمت ارتقاء سرپرستی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بافق، پشتیبانی و دفاع همه جانبه فرماندار از کمپهای فعال گردشگری و کویر نوردی، بومگردی و … نوید آینده ای روشن و پر رونق را در این صنعت به شهرستان بافق داده است.
از دیگر بحثهای مطرح شده در کنفرانس خبری فرماندار بافق در آستانه دهه مبارک فجر بحث فرودگاه بود، زیر ساختی که مجوز دارد اما همچنان مسکوت مانده و اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است و آخرین مواردی که به آن در این مجال می پردازیم نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی، نیروگاه خورشیدی، بادی و انرژیهای پاک، بی پایان و تجدید پذیر که ضمن داشتن آینده ای روشن و با توجه به بررسی صورت گرفته از طرف تنی چند از متخصصین این حوزه که بافق را بهشت نیروگاههای خورشیدی و بادی می نامند می تواند زمینه مساعد اشتغال و پویایی اقتصاد بافق و حرکت به سمت اقتصاد چند قطبی را فراهم آورد. اما تاکنون چه اقدامی به جز برگزاری جلسه و وعده و وعید به انجام صورت گرفته است؟ باید گفت روند اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگا واتی بافق و سرمایه گذاری در طرحها و پروژه های آینده دار و ماندگاری چون نیروگاه های خورشیدی و بادی و انرژیهای پاک در شهرستان هنوز در حد صحبت باقیمانده است.
اضافه کنید مقوله کمبود برق به عنوان زیرساخت اصلی کارخانه های جوار معدنی آینده شهرستان که یا باید زودتر از اتمام طرحهای جوار معدنی جدید، نیروگاه سیکل ترکیبی به بهره برداری برسد و یا حداقل همزمان به آن نیز به عنوان زیرساخت حیاتی و مورد نیاز این طرحها پرداخته شود.
در نهایت و با توجه به مباحث مطرح شده بالا، محرومیت شهرستان بافق و وجود تبعیضهای فراوان در سطوح و عرصه های مختلف در سالهای گذشته که بسیاری از آنها تاکنون نیز ادامه دارد، زاده رحمانی با کوله باری بزرگ از کارهایی که به آنها طی سالها پرداخت نشده روبروست و با وجود مردم فهیم و بیدار بافق با چالشهای زیادی مواجه خواهد شد که باید در این شرایط مدیریت کرده و مردم بافق را از خود و عملکرد خود راضی نگه دارد. در هر صورت برای فرماندار بافق، محمد زاده رحمانی آرزوی موفقیت داریم.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *