قسمت سوم ؛ از هر چه بگذریم سخن #رسانه خوشتر است، رفتار زاده رحمانی در بحث رسانه و درخواست نظارت از فعالان عرصه خبر در گذشته و این کنفرانس خبری قطعا کار را برای دیگر مسئولین شهرستان تا حدودی با چالش جدی روبرو کرده و خواهد کرد. چرا که زاده رحمانی رسانه ای، اهل قلم و فرهنگ است و اهمیت زیادی را به رسانه و فضای مجازی داده و حتی در فضای مجازی بارها دیده شده که جوابگوی مشکلات حوزه خود و شهرستان بوده و هست و این دقیقا نقطه مقابل مسئولین دیگر شهرستان هست که به رسانه و فضای مجازی اهمیتی که باید نمی دهند و کمتر دیده شده که در فضای مجازی جوابگو باشند به جز صباغیان، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی که موارد محدودی با برنامه ریزی قبلی و اعلام ساعت نسبت به این کار اقدام کرده است که در هر صورت رفتار فرماندار و نماینده در این بحث قابل تقدیر است.
در خصوص یکی از مطالبات دیرینه و کهن بافقیها که ظلمی واضح در گذشته خواب ما بوده هست داستان جابجایی #مرزهای_جغرافیایی است که زاده رحمانی عملکرد خوبی تا این زمان داشته اما با توجه به صحبتهای وی در این کنفرانس خبری در خصوص مرزهای جغرافیایی و تقسیمات کشوری که تعجب برانگیز بود ( بحثهایی مثل محرمانه بودن و اینکه در اختیار مسئولین محلی نیست کمی شبهه ناک است ) احتمالا باید منتظر تغییر رویه ای خفیف در این زمینه باشیم و این بار شورای شهرستان را سنگینتر از گذشته می کند و همانطور که شاهد بودیم قسمت بزرگی از اینکار و پیگیری به نماینده های خانواده های معظم شهرستان و رئیس سابق شورای شهرستان در شورای چهارم تفویض شده و ادامه دارد. چون مطمئن نیسیتیم فعلا از این موضوع می گذریم تا زمان خیلی مسائل را شفافتر کند.
اما در بحث سرمایه گذاران و کارخانه های جوار معدنی، نیز گله و یا انتقادی که علی رغم عملکرد موفق زاده رحمانی داریم همانطور که قبلا نیز به آن پرداخته ایم، تعطیلی و مسکوت ماندن یکی از هشت طرح فولاد کشوری است که با وجود به سرانجام رسیدن هفت طرح دیگر در جای جای کشور، فولاد ابویی که فرماندار به جای بازدید و اعلام درصد پیشرفت این طرح و پیگیری روند اجرایی آن اذعان داشته فرش قرمز زیر پای امثال سرمایه گذار فولاد ابویی پهن میکنیم، همچنان در تعطیلی به سر می برد و دریغ از یک درصد پیشرفت!! و این در صورتی است که فولاد بافت پس از یکسال سکوت و ورود نماینده مربوطه مردم در مجلس، سرمایه گذار مربوطه خلع ید شد و نتیجه اش این شد که فولاد بافت تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. و این که خلع ید سرمایه گذاری که اراده ای به ادامه کار ندارد در همه جای دنیا عادی و مسبوق به سابقه است.
زاده رحمانی فرمانداری است که در ارتباط گرفتن استاد است و همانطور که در گذشته نیز اذعان داشتیم ارتباطات خوب و موثری با مرکز استان، مدیر کل حوزه های مختلف و … داشته و در این امر البته در مقایسه نسبت به گذشته بسیار موفق عمل کرده است هر چند که هنوز تا وضع ایده آل در ایجاد عدالت بین شهرستانها و حتی مرکز استان در بحث نیروی انسانی و جذب بودجه فاصله شگرفی وجود دارد با این وجود مسیر درستی در حال پیموده شدن است.
در خصوص صنایع جوار ریلی و کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و اساس با توجه به اخبار واصله پیگیریهای موثری با همکاری فرماندار بافق در جریان است که به بحث اشتغال بافق و اقتصاد آن کمک شایانی خواهد کرد و انشاله در آینده خبرهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.
از بحثهای دیگر شهرستان که در توسعه شهر در آینده نقش اساسی ایفا می کند محیط زیست، ارتقاء سطح حفاظتی عرصه های زیست محیطی، جاده بلاتکلیف گزوئیه، پرورش ماهی تیلاپیا، رسیدگی به شهرکهای صنعتی، صنایع جانبی و تبدیلی کشاورزی، کارهای موثر و بزرگی صورت گرفته که نباید از کنار آنها به سادگی گذشت که پرداختن به همه این مسائل راه را در آینده به جهت توسعه همه جانبه بافق و برون رفت شهرستان از اقتصاد تک محصولی هموار خواهد کرد و نشان از دید بلند فرماندار نسبت به آینده شهرستان و بحث زیرساختهای لازم توسعه دارد و همچنین ورود جدی در بحث آبهای زیرزمینی، سر و سامان دادن آن و برنامه داشتن برای این امر و اقدامات صورت گرفته قابل تقدیر است.
پ.ن. : این مقاله قبل از جلسه و تعیین تکلیف فولاد ابویی نوشته شده است و پیگیری خوبی در این زمینه در جلسه با وزیر صمت صورت گرفت.
ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *