#سفر_شبانه وزیر صمت به بافق، برگزاری جلسه با مسئولین شهرستان در محل هتل نیکان و بازدید از طرحهای جوار معدنی بافق سبب بروز حواشی و حرف و حدیثهای زیادی در گروههای مجازی و بین مردم شهرستان بافق گردید. نمی دانیم آن را به فال نیک بگیریم یا نه؟ اگر از دید استانی به داستان نگاه کنیم که داستان اینقدر تکراری و شور شده که نمی دانیم دیگر باید به چه زبانی بگوییم و بگویند که استان یزد فقط یک شهرستان نیست!! رضایت اقلیتی خاص به چه قیمتی؟؟ به قیمت نارضایتی یک استان؟!! در استان یزد #عدالت قربانی #زیاده_خواهیها شده و #تبعیض بیداد می کند و این امر آنقدر عیان است که دیگر نیازی به گفتن ندارد و تاکنون که گفتنش هم آب در هاون کوبیدن بوده و بس.
اما اگر از داستان حضور شبانه وزیر در بافق که ما سعی میکنیم آن را با دید مثبت به فال نیک بگیریم و دست وزیر را هم می بوسیم بگذریم دو موضوع ذهن ما را مشغول کرده است و اینکه اگر اخباری از جلسات بیرون بیاید شاید حل شود یا موضوعات بیشتری به آن اضافه گردد.
دو موضوعی که برای بافق و صنایع جوار معدنیش حیاتی و از ضروریات است. از این موضوع هم که دو طرح بزرگی که ارزش افتتاح و بهره برداری داشت در اردکان افتتاح شد نیز می گذریم که برای استان عادی است.
موضوع اول قسمتهایی از صحبت وزیر است که در خصوص #تامین_خوراک کارخانه های #مجوز_دار در بافق بیان شده است. اما مگر در بافق کارخانه بدون مجوز هم داریم؟ کدام کارخانه در بافق بدون مجوز در حال تاسیس است؟ باید گفت اینجا بافق است نه اردکان، بهشت معادن ایران و یکی از شهرستانهای استانی است که بیش از دو میلیارد تن ذخیره سنگ آهن دارد ( به معدن توت هم کار نداریم که خودش به تنهایی قریب به دو میلیارد تن البته طبق گفته خود مسئولین ذخیره دارد و در حال اکتشاف است ) اینجا طرحهای زیادی نیست که بگوییم به طرحهای مجوز دار خوراک می دهیم و به مجوز ندارها نه. طبق اطلاع ما طرح #گندله_سازی_سه_چاهون دارای مجوز است و خوراک خود را از محصولات شرکت سنگ آهن مرکزی تامین خواهد کرد. وضعیت خیلی پیچیده ای نیست میماند یک طرح دیگر و آن هم  #مجتمع_صنعت_آهن_و_فولاد بافق ( فولاد ابویی ) که آن هم یکی از هشت طرح #فولاد_استانی است که در برنامه توسعه ۱۴۰۴ کشور دیده شده است و جزو تعهدات دولت می باشد. خب دوباره سوالمان را مطرح می کنیم. کدام یک از این دو طرح بدون مجوز است؟ نکند در طرحهای فولاد استانی جابجایی صورت گرفته باشد و ما بی اطلاعیم؟ انشالله که به افتتاح فولاد یک میلیون تنی در #چادرملو مربوط نباشد. اگر بحث خوراک به این جدیت پیگیری می شود و اینکه برای یک کارخانه از دو کارخانه در دست احداث شهرستان بافق خوراک موجود نیست و بحث خوراک چالش جدی پیش روی ماست پس رشد قارچ گونه کارخانه های جوار معدنی در نزدیکی ما چه توجیهی دارد و چگونه مدیریت می شود؟
و دومین مورد که برایمان سوال ایجاد کرد تابلویی از #نیروگاه_سیکل_ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی بافق است که به شهرستان ما اهدا شده و دیگر هیچ!! ما نگرانیم که نکند تابلو اینجا جامانده باشد. از فرماندار محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضای پیگیری داریم.
شورای سردبیری عصر بافق

  1. ناشناس

    ازشما واطلاع رسانیتون متشکرم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *