🔺نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی به یک استفساریه، مصرف قلیان در قهوه خانه های مجوزدار سنتی را از مقررات ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی مستثنی کردند.

🔺خبرگزاری مهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی به یک استفساریه، مصرف قلیان در قهوه خانه های مجوزدار سنتی را از مقررات ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی مستثنی کردند.
🔺در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درخواست ۵۵ نفر از نمایندگان برای مطرح شدن یک فوریت استفساریه تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در دستور کار قرار گرفت و موضوع استفساریه به تصویب مجلس رسید.
🔺هدف از ارائه این استفساریه، روشن کردن مفهوم تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و مستثنی کردن مصرف قلیان در قهوه خانه های مجوزدار، از مقررات ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی و اداری اعلام شده است؛ در واقع طراحان این استفساریه با اشاره به سابقه فرهنگی و اجتماعی قهوه خانه ها، کسب و کار جمعیت قابل توجهی از این صنف و نیز خطرات زیرزمینی شدن این صنف، خواستار مستثنی شدن قهوه خانه های مجوزدار از این موضوع شده اند.

🔺در این استفساریه آمده است: آیا اماکن عمومی مذکور در تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب ۱۵ شهریور ۱۳۸۵ شامل قهوه خانه ها و قهوه خانه های سنتی و اتاق های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری نیز می شود؟
🔺در پاسخ این استفساریه که به تائید نمایندگان رسید، آمده است: خیر، اماکن عمومی مذکور در تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، شامل قهوه خانه ها و قهوه خانه های سنتی و اتاق های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری نمی شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *