ستوانیکم حمیدرضا زمانی رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق در جمع کارکنان فرمانداری شهرستان گفت: فضای مجازی با جذابیت و تنوع بالای خود همه قشرهای جامعه را به خود جذب کرده به طوری که امروزه کمتر کسی را می توان یافت که متاثر از فضای مجازی نباشد.
به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس  ؛ مورخه ۲۸ دیماه ۹۶ ستوانیکم حمیدرضا زمانی رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق با حضور در جمع کارکنان فرمانداری شهرستان پیرامون آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی مطالبی رابیان کرد.
وی گفت: شبکه های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده های دیگر، دارای پیامدهای مثبت و منفی می باشند که با برنامه ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می توان از آثار و دستاوردهای مثبت آنها بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند. فناوری جدید ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحول های که در فضای مجازی بوجود آمده اند تاثیری بسیار بر جامعه و تعامل های اجتماعی گذاشته اند که یکی از ویژگی های مهم این فناوری ها، برقراری ارتباط افراد با یکدیگر و یا به عبارتی حضور در فضاهای مجازی می باشد.
وی ادامه داد: فضای مجازی نیز با جذابیت و تنوع بالای خود، همه قشرهای جامعه را به خود جذب کرده است به طوری که امروزه کمتر کسی را می توان یافت که متاثر از فضای مجازی نباشد. تاثیرهای این فضا بر فرد و جامعه متفاوت هستند؛ برخی از تاثیرها سازنده و برخی مخرب و زیان بار می باشند.
ستوانیکم زمانی تصریح کرد: فضای مجازی امروزه تحولی بنیادین را در جهان ارتباطات رقم زده و توانسته است در مدت کوتاهی، بسیاری از افراد جامعه بشری را به خود جذب نماید که شاید بتوان گفت مهمترین دلایل به وجود آمدن این وضعیت، همگانی بودن و دسترسی آسان در هر زمان و مکان می باشد.
این کارشناس انتظامی ادامه داد: ورود اینترنت به فضای زندگی انسان ها در کنار مزایای غیرقابل کتمان، باعث بوجود آمدن دغدغه ها و نگرانی هایی نیز شده و روابط افراد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است که می توان برخی از آسیب ها و اثرات منفی فضای مجازی را ایجاد آشفتگی در خانواده ها، افزایش هنجارشکنی در جامعه، به خطر افتادن حریم شخصی خانواده ها، ایجاد شکاف بین نسلها به دلیل کم شدن ارتباط بین آنان، اعتیاد به اینترنت و گسترش ارتباطات نامتعارف و خیانت در روابط زناشویی و ایجاد زمینه رفتارهای غیراخلاقی، تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری و غیره دانست.
وی افزود: از جمله مواردی که می توان از آنها به عنوان فرصت و به تعبیری نقاط قوت استفاده از فضای مجازی نام برد عبارت هستند از : عمومی بودن فضای مجازی، کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی و غیره با استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی، دستیابی آسان به آخرین اطلاعات تخصصی در زمینه های مختلف، تبادل اطلاعات و تعاملی بودن روابط و ارتباطات در فضای مجازی بدون محدودیت های حاکم بر دیگر رسانه ها.
ستوانیکم حمیدرضا زمانی، از دیگر نقاط قوت استفاده از فضای مجازی را ، جذابیت و تنوع در فضای مجازی و مخاطب محور بودن اغلب داده ها در آن و گسترش عدالت رسانه ای و امکان دسترسی همه افراد به اخبار روز دانست.
رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق، در پایان سرقت اطلاعات شخصی رایانه ای توسط سوء استفاده کنندگان را از مهمترین جرایم سایبری دانست و یادآور شد: سیستم های رایانه ای خود و همچنین تلفن متصل به اینترنت آنها فاقد اطلاعات شخصی باشد و به هیچ عنوان، عکس ها و فیلم های خانوادگی خود را در شبکه های موبایلی رد و بدل نکنند و از نگه داشتن عکسها و فیلم های شخصی بر روی کامپیوتر، لب تاب و گوشی های هوشمند و اتصال آن به اینترنت خودداری کنند؛ چرا که هر لحظه امکان سوء استفاده از این عکس ها و هک و سرقت اطلاعات در این شبکه ها وجود دارد.
گفتنی است ، در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آسیب های اجتماعی “ماهواره، اینترنت، خرافه گویی و سرقت” برگزار که مورد بازدید کارکنان قرار گرفت.

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *