مطلبی در کانال #توفان_یزد منتشر شد با عنوان ” فرهنگ و ارشاد یزد در مخمصه ” که جدای از مطالب آن ؛ که موضوع بحث ما نیست ولی حاوی نکات قابل توجه و کلیدی بود که ما را در فکر فرو برد.
۱- اداره کل ارشاد استان یزد نزدیک به #هفت_و_نیم_میلیارد تومان #بودجه جاری دارد.
۲- اداره کل ارشاد استان یزد نزدیک به #دویست_نفر_نیروی رسمی و قراردادی دارد.
۳- به دلیل نبود #بانک_اطلاعات، اینگونه قلمداد می شود که در یزد قحط الرجال است و اگر یک بانک اطلاعات غیر جناحی برای مدیران استان یزد وجود داشت برای انتخاب یک مدیر کل ارشاد به این شکل کار گره نمی خورد و سخت نمی شد.
با توجه به اطلاعات ذکر شده بالا اگر نیمی از پرسنل و بودجه مورد بحث را به مرکز استان اختصاص دهیم ( البته چون اطلاع کامل و دقیقی از چارت اداره کل و اداره شهرستانها و همچنین میزان تخصیص بودجه طبق قانون نداریم فقط به صورت مقایسه ای بررسی اجمالی انجام می دهیم ) می بایست تعداد ۱۰۰ نفر نیرو و سه میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون بودجه به ۹ شهرستان دیگر استان اختصاص یابد. و باز اگر ۹ شهرستان را به صورت میانگین همطراز با هم در نظر بگیریم می بایست از این تعداد نیرو و میزان عددی بودجه تقریبا اداره فرهنگ و ارشاد هر شهرستان، تعداد حدود ۱۱ نفر پرسنل و بیش از چهارصد میلیون بودجه در سال داشته باشند.
به نظر شما تعداد نفرات مشغول در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق چند نفرند و این اداره در سال جاری چه مقدار بودجه را به خود اختصاص داده است؟!!
با اندک تحقیقی می توانید به عمق فاجعه در حوزه فرهنگ پی ببرید که نه این تعداد نیرو به بافق تعلق  گرفته و نه این میزان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
موضوع سوم که بسیار قابل توجه نیز بود تهیه بانک اطلاعاتی از افراد متخصص و متعهد بومی به جهت ارتقاء در پستهای کلیدی شهرستان، #فرمانداری و مسئولین ادارات و … می باشد تا در زمانی که مدیری تغییر می کند #تلقین_قحط_الرجال نشده و نخواهیم در آن زمان دنبال افراد جهت معرفی بگردیم.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *