به گزارش عصر بافق به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛  محمد زاده رحمانی پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به هم‌مرز بودن شهرستان بافق با شهرستان‌های رفسنجان، کوهبنان، زرند، خراسان جنوبی و بهاباد، گفت: شهرستان بافق باوجود مشکلاتی همچون تعدد راه‌های ورودی به شهرستان ازجمله راه‌های خاکی، راه‌های آسفالتی به‌خصوص محور بافق رفسنجان مواجه است؛ همچنین وضعیت راه‌های آسفالتی و بخصوص محور بافق رفسنجان 75 کیلومتر آسفالت صورت گرفته است که به گفته نیروی انتظامی وقتی‌که این جاده آسفالت شده و تردد در آن راحت‌تر شد با توجه به عدم وجود ایست و بازرسی در این محور، تردد قاچاقچیان و خودروهای حامل افاغنه هم افزایش پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه در سال گذشته در جاده مواصلاتی بافق به یزد 56 نفر ولي در سال جاری 500 نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند، افزود: این نشان می‌دهد تردد افغانی کِش‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر به خاطر سختگیری‌هایی که در محور مرکزی استان ازجمله انار مهریز و شهربابک به خاتم در جنوب غربی استان شده افزایش پیداکرده است.

فرماندار شهرستان بافق به‌ضرورت هر چه بیشتر نظارت نسبت به معادن و کارگرانی که در معادن شهرستان بافق هستند، تاکید کرد: آمار سرشماری شهرستان از سال 90 تا سال گذشته 14 هزار نفر افزایش داشته که عمدتاً بیش از 50 درصد مهاجرین را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: مهاجرین غیربومی تحت حمایت مؤسسات خیریه و کمیته امداد قرار می‌گیرند و افراد بیشتری ترغیب می‌شوند که به شهرستان مهاجرت کنند. با یک بررسی میدانی که انجام‌شده، وقتی نهادهای امدادی به یک خانواده مهاجر در پرورش کودکان و پرداخت هزینه‌های درمانی کمک کردند، این فرد با فامیلشان تماس می‌گیرد که به شهرستان مهاجرت کرده و از این خدمات استفاده کنند لذا اگر خدمات مي دهيم آموزش و همگن سازي فرهنگي آنها را هم مد نظر قرار دهيم.

فرماندار شهرستان بافق در ادامه بیان کرد: اگر بتوانیم تدابیری انجام دهیم تا مؤسسات خیریه برای افرادي كه سوء پيشينه دارند صرفا به‌صورت چتر حمایتی مالي عمل نکنند و آموزش و بازآفريني را هم در دستور كار خود قرار دهند، بسیار راهگشاست.

زاده رحمانی عدم وجود بازداشتگاه یا زندان در شهرستان بافق و بهاباد که مصوب هیئت دولت است را از مشکلات این شهرستان دانست و یادآور شد: اگر بین شهرستان بافق و یزد ایست و بازرسی احداث شود بیم آن می‌رود که خدای‌ناکرده شهرستان و روستاهای حاشیه آن محل توقف قاچاقچیان و به بارانداز مواد مخدر تبدیل شود و اگر امکان ایست و بازرسی در نقطه صفر مرزی جاده اصلی شهرستان بافق با استان کرمان باشد بهتر است.

این مسئول مسدود شدن چند راه فرعی و به تصویب رسیدن آن در شورای تأمین و شورای ترافیک، بهسازی و تجهیز سیستم روشنایی مکانی برای ایست و بازرسی موقت نیروی انتظامی شهرستان تا پایان ماه جاری، برگزاری سه نشست آموزشی از باشگاه‌های ورزشی حمایت‌شده، حمایت انجام‌شده از کمپ ترک اعتیاد که عمدتاً از شهرستان هاي اطراف در آنجا هستند، برخورد جدی با تعدادی از سرباندهاي توزيع مواد مخدر در شهرستان و دستگیر شدن سه نفر از آن‌ها را از کارهای ستاد شهرستان نام برد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *