#عدالت و #شفاف_سازی را آغاز کنید / تفکیک #حوزه_های_انتخابیه مصداق بارز #بی_عدالتی در استان / میزان #اعتبارات_دولتی که عملا برای هر شهرستان اختصاص یافته را #شفاف برای مردم بیان کنید
درد #مردم چیست؟
چرا آنها که دم از عدالت میزنند سالهاست در برابر ظلم آشکار و بی عدالتی در حوزه های انتخابیه استان ساکت شده اند؟
چگونه دم از شفافسازی بودجه های کشوری میزنند ولی جرات ندارند در همین استان میزان اعتبارات دولتی که برای هر شهرستان عملا اختصاص یافته برای مردم شفاف بیان کنند؟!            توفان یزد، پنجشنبه ۲۱ دیماه
مصداق بارز بی عدالتی در استان تفکیک #حوزه_های_انتخابیه هست، مصداق و مثالی که آنقدر واضح و شفاف و ناعادلانه است که اصلا نیاز به بررسی ندارد. زمانی که پنج شهرستان با فاصله و گستردگی زیاد یک نماینده و یک شهرستان و به تنهایی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد دیگر چه حرفی برای گفتن باقی می ماند؟! چرا آنها که دم از عدالت میزنند سالهاست در برابر ظلم آشکار و بی عدالتی در حوزه های انتخابیه استان ساکت شده اند؟
حوزه گسترده ای که با وجود پنج شهرستان با بعد مسافت زیاد و مشکلاتی از جنس متفاوت، تنها چیزی که یدک می کشد #بزرگترین_حوزه_انتخابیه_کشور است! و معروف به حوزه مرگ، آن هم برای نماینده، فرقی هم نمی کند که این نماینده چقدر خوب کار بکند یا بد. بالطبع امکان حضور یک نماینده در دو دوره متوالی در مجلس در چنین حوزه ای به سمت صفر میل می کند. براستی چه اتفاقی باید بیافتد تا این #بی_عدالتی_آشکار در استان رفع گردد؟ بی عدالتیی که ریشه #نارضایتیهای بسیار برای تمام استان شده است و با روح و روان همه بازی می کند. آیا واقعا اراده ای برای رفع این بی عدالتی و خشکاندن ریشه نارضایتیها وجود دارد؟
از این بحث که بگذریم از دیگر عوامل نارضایتی در استان می توان به تخصیص #اعتبارات_دولتی به صورت #ناعادلانه سخن گفت. در صورتی که اکثر شهرستانها و ادارات دولتی آنها از کمبود بودجه در عرصه های مختلف رنج می برند و طرحهای عمرانی یا تعطیل و یا با سرعت لاک پشتی به جهت کمبود اعتبار جریان دارد، در یک شهرستان از بودجه های هشت برابری و سه برابری سخن گفته می شود.
چگونه دم از شفافسازی بودجه های کشوری میزنند ولی جرات ندارند در همین استان میزان اعتبارات دولتی که برای هر شهرستان عملا اختصاص یافته برای مردم شفاف بیان کنند. اگر واقعا اراده ای برای رفع این ابهام در بین مسئولین استان وجود دارد یا علی، چرا میزان اختصاص بودجه های دولتی به شهرستانها به تفکیک و شفاف اعلام نمی شود؟ مگر یکی از دلایل انتصاب استاندار غیر بومی نداشتن تعلق خاطر شدید نسبت به شهرستان و اشخاص خاص نبود؟!!
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *