سرنوشت طرحهای #هشت_گانه_استانی_فولاد کشور / اقتصادی ترین فولاد استانی #فولاد_بافق بوده و هست / نعل وارونه ای که زده می شود؛ چگونه و با کدام قانون و تبصره در میانه راه فولاد بافق از #تعهدات_دولت خارج شد / مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق یا سوله نورد؟ / کارگروه توسعه بافق یا کارگروه توسعه سنگ آهن؟ / قسمت سوم
در ادامه بحث #هشت_طرح_فولاد_استانی کشور که گفته شد بر اساس و به جهت دستیابی به افق برنامه توسعه ۱۴۰۴ کشور طرح ریزی و اجرایی شده بود به جایی رسیدیم که تنها طرح اقتصادی و برخلاف برنامه اولیه که می بایست دولت پس از راه اندازی و در زمان بهره برداری به بخش خصوصی واگذار کند به فروش رسید و خریدار #تعهد داشت و دارد تا این طرح را به سرانجام برساند. اگر از واگذاری کامل طرحی که به سرانجام نرسیده بود برخلاف مجوز و تعریف اولیه آن بگذریم و چشم پوشی کنیم، برداشتن حمایت و #نظارت_دولت از پیگیری تا به سرانجام رسیدن و بهره برداری کامل یکی از این طرحهای #هشت_گانه بسیار سوال برانگیز است. چرا که بعد از واگذاری طرح بافق یزد و بعد از آن تقریبا هشت طرح به #هفت_طرح_فولاد_استانی تغییر کرد و دیگر کسی پیگیر این موضوع نشد که سرنوشت طرح فولاد بافق به کجا انجامید و چرا از برنامه دولت کنار گذاشته شد؟ آیا این طرح و در پشت پرده به مکان دیگری منتقل شد؟ آیا برنامه توسعه و افق ۱۴۰۴ تغییر کرد؟ و بسیاری سوالات دیگر که به ذهن خطور می کند.
۹۲/۶/۳ ، نسیم قائن؛ #هفت طرح فولادی در انتظار تصمیم نعمت زاده
۹۲/۱۲/۲ ، ایسنا؛ آخرین وضعیت #هفت طرح فولادی
۹۳/۴/۳۱ ، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران؛ #هفت طرح فولادی تعیین تکلیف شد
۹۳/۹/۱، ایسنا؛ اختلاف بانک مرکزی ایران و چین سد راه #هفت طرح فولادی
۹۳/۱۰/۲۷، ایسنا؛ تخصیص ۹۰۰ میلیارد تومان برای طرحهای فولادی راهگشا شد
۹۳/۱۱/۱۸، ایسنا؛ تخصیص دو میلیارد یورو برای گشایش #هفت طرح فولادی
۹۳/۱۲/۲۸، ایسنا؛ #هفت طرح فولادی در ترازوی سود و زیان
۹۴/۲/۲۷، استیل ایران؛ #هفت طرح فولادی از شکست تا تزریق فاینانس
۹۵/۱۱/۲۵، ایسنا؛ آخرین وضعیت طرحهای #هفت_گانه فولادی
۹۵/۱۱/۲۶، صنعت و معدن و تجارت؛ جزئیات پیشرفت #هفت طرح فولادی
از آمار ارائه شده بالا برداشتی که می شود برای شهرستان بافق و حتی استان یزد بسیار غم انگیز است و در زمانی که طرحهای فولاد استانی وارد فازهای اجرایی جدی شده و دولت و وزارت صمت دست به اقدامهای عملی و موثر به جهت تکمیل و راه اندازی این طرحها زدند، با کمال ناباوری #هشت_طرح فولاد استانی به #هفت_طرح تغییر کرد و لازم به ذکر است که واگذاری طرح بافق به بخش خصوصی عامل این داستان نبود چرا که این طرحها بعدا و با توجه به درصد پیشرفت بالاتر کم کم به بخش خصوصی واگذار و یا با مشارکت بخش خصوصی به سرانجام رسید و هیچکدام از طرحهای هفتگانه حتی پس از واگذاری و یا مشارکت بخش خصوصی از تعهدات دولت خارج نشد تا به نتیجه برسد.
در قسمت بعدی بیشتر در این خصوص و #خلع_ید خریدار فولاد بافت کرمان، ورود و پیگیری #نماینده_مجلس و بازپس گیری این طرح از سرمایه گذار و #خریدار_ناکارآمد آن صحبت خواهیم کرد.
ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *