فرماندار شهرستان بافق در این جلسه با بیان اینکه تعداد و تکثر بلایاي طبیعی رو به افزایش است، گفت: در سال های دور هم ممكن است زلزله هاي متعددي در نقاط مختلف كشور بروز كرده باشد ولي به دلیل عدم امكان اطلاع رسانی، مردم ساير نقاط كشور از آن بی اطلاع بوده اند.

زاده رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کمتر از دقیقه و ثانيه اطلاعات اوليه زلزله ها در دسترس سايت هاي خبري قرار مي گيرد، افزود: آگاهي مردم از تعداد و قدرت زلزله ها افزايش يافته و مهم اين است كه اطلاعات ما از محل زندگي و وضعيت استحكام بناهاي آن نيز افزايش يابد.

وي ادامه داد: بافق با توجه به همجوار بودن با سه شهرستان کوهبنان، راور و بهاباد در هفته ها و ماه هاي گذشته، لرزش زمين و ساختمان ها را تجربه كرده است.

زاده رحماني افزود فاصله دور كانون زلزله هاي اخیر با بافق باعث گرديد تلفات جانبی و خسارتي متوجه شهر و روستاهاي تابعه شهرستان نشود ولي بايد روز به روز بر آمادگي خود بيافزاييم كه در زمان بروز حادثه، دچار آشفتگي نشويم.

فرماندار بافق همچنین بر جانمايي قطعي و تامين زيرساخت هاي مكان هاي اسكان اضطراري تاكيد كرد.

ارائه تجربيات زلزله هاي طبس، بم، ازگله و سرپل ذهاب و همچنين بررسي وضعيت گسل هاي پيرامون بافق و زيرساخت هاي شهرستان توسط يكي از كارشناسان از ديگر برنامه هاي اين نشست بود.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *