این کارگاه آموزشی توسط شبکه دامپزشکی بافق و با همکاری مدیریت محترم جهادکشاورزی و مدیریت محترم کمیته امداد امام (ره) این شهرستان برگزار شد.
کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی هدف از برگزاری این دوره ها را آگاهی بخشی دامداران محترم با نحوه انتقال بیماری های دام و طیور، علائم و اقدامات پیشگیرانه این بیماریها عنوان کرد و افزود: در این کارگاه نکات مهمی در مورد ماهیت بیماری‌های رایج دام از قبیل تب برفکی، بروسلوز و ppr بیان شد و در پایان با توجه به گزارش درگیری یک واحد مرغ تخمگذار 30000 قطعه ای به بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از روستاهای اطراف یزد، ضمن هشدار به روستاییان، از آنها خواست تا از خرید طیور زنده از فروشندگان دوره گرد و غیر مجاز خودداری نمایند.
دکتر سالاری با بیان اینکه در این دوره حدود 50 نفر از دامداران و مرغداران شرکت کردند، ادامه داد: با توجه به سهم بسزای این اموزش ها در کاهش رخداد بیماری های دامی، برگزاری منظم دوره های آموزشی در دستورکار این شبکه قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به همکاری جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام (ره) در راستای برگزاری چنین کارگاه هایی، ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه هماهنگی بین بخشی خوبی بین شبکه دامپزشکی بافق و ادارات زیربط وجود دارد و در پایان از همکاری این ارگانها تشکر و قدردانی نمود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *