فرمانده انتظامی بافق، قانون مندی و قانون پذیری را شاخصه ای برای تشخیص مسیر حرکت یک جامعه به سوی توسعه دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”محمد کمالی” گفت: هر میزان که جامعه ای قانون مند باشد به همان میزان نیز به سمت و سوی توسعه و پیشرفت حرکت می کند و میزان پایبندی به قوانین و مقررات جزو مولفه های اساسی هر جامعه ای می باشد.
وی نیروی انتظامی را مجموعه ای دانست که تکلیف دارد قانون و مقررات را در جامعه اجرا و با قانون شکنان برخورد قانونی کند، بنابراین در جامعه ای که مردم از قانون مندی و قانون پذیری فاصله بگیرند، ناهنجاری ها، جرائم و تخلفات فراوانی پیدا می کنند و اشکال مختلف ناآرامی ها ظهور پیدا می کنند.
این مقام انتظامی، قانون مندی و قانون پذیری را شاخصه ای برای تشخیص مسیر حرکت یک جامعه به سوی توسعه دانست و افزود: اکثریت مردم شهرستان نسبت به رعایت قانون و مقررات اهتمام دارند و تنها عده بسیار محدودی وجود دارند که قانون گریز هستند و قانون و مقررات را رعایت نمی کنند که در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی و مناسب را انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه جامعه قانون مند از پلیس درخواست دارد که با هنجارشکنان و کسانی که مرتکب جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی می شوند برخورد قانونی و مناسب داشته باشد افزود: ساز و کارهای خوبی پیش بینی شده که اولین گام فرهنگ سازی است و مجموعه نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی پیشتاز و پیش قدم در فرهنگ سازی می باشند.
سرهنگ کمالی، خانواده را اولین مکانی دانست که هنجارها و رفتارهای صحیح در آن به فرزندان آموزش داده می شود و تصریح کرد: پایه و اساس یک جامعه از خانواده شروع می شود و سپس در مدارس و دانشگاه ها تکمیل و در جامعه ظهور و بروز پیدا می کند.
وی گفت: نیروی انتظامی نیز برای اینکه بتواند مکمل نقش تربیتی خانواده و دیگر نهادها باشد موضوعی با عنوان آموزش همگانی را در دست اجرا دارد و کارشناسان پلیس، هنجارها و مقررات را به عموم مردم جامعه آموزش می دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *