به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد کمالی” با اشاره به عوامل اصلی سرقت خودرو، گفت: عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی و ترک کردن خودرو با موتور روشن از عواملی هستند که می تواند در سرقت خودرو نقش داشته باشند.
سرهنگ کمالی از دیگر عوامل سرقت خودرو را رها کردن خودرو در معابر بدون رعایت اصول ایمنی، سپردن سوئیچ به افراد غیرمطمئن، توقف در مکان های ناامن هنگام استراحت و بی احتیاطی هنگام سوار کردن مسافر دانست.
وی از شهروندان خواست: بر روی خودروی خود لوازم ایمنی نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، ققل پدال و فرمان و سایر وسایلی که از باز کردن درب خودرو و روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می کند و یا حداقل آن را به تاخیر می اندازد، نصب کنند.
این مقام انتظامی یادآور شد: در صورت سرقت خودرو، بلافاصله پس از اطلاع از وقوع سرقت مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنید و پس از وقوع سرقت از دادن هرگونه اطلاعات و ارائه وضعیت به افراد ناشناس خودداری کنید و کاملا خونسرد باشید.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق در پایان تصریح کرد: بعد از وقوع سرقت هرگونه اخبار و اطلاعات مربوطه و موارد مشکوک را در اختیار مسئولان پرونده قرار دهید و حداقل دو آدرس غیرقابل تغییر از خود را نیز در اختیار مسئولان پرونده قرار دهید تا در صورت کشف اموال مسروقه به شما اطلاع دهند.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *