دکتر حسین ارجمند در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بافق :

حوزه #فرهنگ و #هنر حوزه #مظلومی است در حالی که #فرهنگ یک امر زیربنایی است / تا زمانی که #افکار را تغییر ندهیم بهبودی در #جامعه حاصل نمی شود / تغییر افکار در جامعه وظیفه #هنرمند است

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد بافق ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین و کسانی که پیگیر بودند از مخالفان نیز تشکر کرد و گفت : جامعه ای که مخالف نداشته باشد تحرک و پویایی لازم را ندارد.
ارجمند اظهار داشت: خانم کریمی از اولین زنانی بودند که مسئولیتی را به عهده گرفتند و و در این کار موفق بوده است نیازمند راهنمایی و مشاوره ایشان در اداره امور هستیم .
وی در ادامه صحبت های خود افزود: حوزه فرهنگ و هنر حوزه مظلومی است و آنطور که باید و شاید به آن رسیدگی نمی کنند در حالی که فرهنگ یک امر زیربنایی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گفت: مهمتربن موضوع در بحث فرهنگ و هنر” آزاد اندیشی” است ؛ یعنی فرد از تغییر آداب و رسوم جامعه هیچ ترس و واهمه ای نداشته باشد و هنرمند در صورتی قادر به خلق اثر هنری اصیل است که از مرزها و محدودیت های جامعه فراتر رود.
وی خاطر نشان کرد : جامعه اکنون ما مشکل بودجه ندارد بلکه مشکل فکر و اندیشه دارد و تا زمانی که افکار را تغییر ندهیم ،بهبودی حاصل نمی شود و این تغییر افکار وظیفه هنرمند است !
ارجمند در پایان سخنان خود گفت : وظیفه من تا کنون تدریس بوده و منتقد شرایط اجتماعی هستم و در این زمینه ها در رسانه ها مطالبی نوشته ام اما کار فرهنگی، هنری و تغییر فرهنگ در شهرهایی با بافت های سنتی مانند بافق به تنهایی امکان پذیر نیست و نیازمند همکاری و همدلی همه در این زمینه است.

  1. لاادری

    موفقییت و سر بلنیشان را خواهانیم خواستم یک تذکر دوستانه بدهم واینکه فرهنگ هر کشور وجامعه هویت آن کشور و شهر و منطقه می باشد خواهشن بگردید و ببینید فرهنگ جامعه وشهر ما چیست؟؟؟؟ و بعد آن را گسترش و تقویت کنید تا فرهنگهای وارداتی بر فر هنگ ما تاثییر نگذارد آقای دکتر ارجمند خواهشن فرهنگ شهر ما ن رامثل یک دکتر تشخیص ودرمان وپیشگیری و واکسینه کنیید باتشکر دوستدار فرهنگ اصیل ایرانی واسلامی و بومی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *