به مناسبت 12 آذرماه روز جهاني « افراد داراي معلوليت» پوراميني بخشدار مركزي به همراه حجه الاسلام تفكري عضو شوراي اسلامي شهر، دكتر خوشگذران رئيس اداره بهزيستي شهرستان، مدير و پرسنل جامعه معلولين، دهياري و شوراي اسلامي روستاي مباركه با تعدادي از خانواده هاي داراي معلول اين روستا ديدار و گفتگو كردند.
در ابتداي اين ديدارها خانم ميرزايي از مددكاران اجتماعي مركز جامعه معلولين شهرستان گزارشي از نوع معلوليت، اقدامات و فعاليت هاي انجام شده براي درمان و مسائل و مشكلاتي كه هريك اين معلولين با آن مواجه هستند بيان نمود.
در ادامه هريك خانواده ها درخواست ها و مشكلات خود را براي مسئولين حاضر به منظور پيگيري و رفع آنها مطرح نمودند كه از عمده موارد مي توان به درخواست تأمين شغل مناسب براي معلول و يا ساير اعضاي خانواده كه مسئوليت سرپرستي و يا كفالت فرد معلول را بر عهده دارد، هزينه بالاي تأمين دارو، اقلام بهداشتي و كارهاي توانبخشي و ساير موارد اشاره كرد.
سپس دكتر خوشگذران رئيس اداره بهزيستي شهرستان در خصوص تعدادي از طرح هاي حمايتي و كمك هزينه هاي پرداختي به اين قشر و خانواده هايشان توضيحاتي داد و هم چنين عنوان كرد كه عليرغم حمايت هاي دولت و خيرين متأسفانه باز هم اين كمك ها جوابگو نيست و كفايت نمي كند و اين امر مستلزم همكاري و مساعدت همه ارگان ها، نهادهاي دولتي و بخش هاي خصوصي مي باشد.
در پايان بخشدار مركزي به بيان اهميت رسيدگي به معلولين و خانواده هاي آنها پرداخت و گفت: برابر سفارشات و شرايع دين مقدس اسلام و براساس سياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي كمك به قشر نيازمند و آسيب پذير جامعه از وظايف و تكاليف همه ادارات و سازمان ها و يا افراد داراي بضاعت مالي است. وي هم چنين قول مساعد داد تا با همكاري اداره بهزيستي شهرستان، دهياري و شوراي اسلامي روستاي مباركه و ساير دستگاه هاي ذيربط اقدامات لازم از جمله تأمين شغل، پرداخت تسهيلات كم بهره براي كمك و جبران هزينه ها و حمايت از خانواده هاي اين عزيزان جهت ايجاد مشاغل توليدي و خانگي هم چنين پرداخت تسهيلات جهت خريد، ساخت و يا مقاوم سازي منزل مسكوني اشان به عمل آيد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *