جشن انقلاب یا دادگاه انقلاب؟ / کدامیک امت انقلاب را خوشحال می کند؟

دو ماه و 14 روز دیگر تا سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب مانده است و من یک پیشنهاد دارم.
امسال مراسم های جشن انقلاب را تعطیل کنیم و یک کار اساسی انجام بدهیم. یک دادگاه بزرگ تشکیل بدهیم با حضور سران سه قوه،نمایندگان مجلس،اعضای مجمع تشخیص مصلحت،اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان و سایر مسؤلان کشوری و تمامی فرماندهان ارشد نظامی.
هیئت منصفه ای به انتخاب تمام شرکت کنندگان تشکیل شود و فرآیند دادگاه پیگیری شود. نقش اول این دادگاه هم احمدی نژاد باشد _البته او یک نماد است چون فعلا در دسترس ترین متهم است_ و همه سؤالات و اتهامات و هرآنچه در سینه و آستین افراد است آن جا مطرح گردد و مردم هم از طریق رسانه ملی این دادگاه را تماشا کنند.
فرآیند دادرسی ممکن است از چند هفته تا چند سال طول بکشد اما نتیجه اش هرچه باشد از وضعیت افتضاح موجود به طور قطع بهتر و مفید تر خواهد بود.
در وضعیت فعلی جنجالی برپا شده است و خوراکی هم برای رسانه های داخلی و خارجی فراهم گردیده است. مسؤل سابق به مسؤل فعلی اتهام می زند و مسؤل فعلی هم در مقابل ،مسؤل سابق و اسبق و قبل از اسبق _البته برخی از اسبق ها فوت کرده اند و در دسترس نیستند_ را متهم می کند اما هیچ چیز تغییر نمی کند. جز این که مردم با دیدگان حیرت زده تنها تماشا می کنند و به آشکار می بینند که هیچ اتفاقی هم صورت نمی گیرد. حتی به بهبود وضعیت مردم زلزله زده کرمانشاه و مالباختگان مؤسسات مالی و کارگران اخراجی و طبقه زیر فقر هم کمکی نمی کند بلکه جراحت را بیشتر می سازد.
آقای مسؤل فعلی می آید پشت میکرفون و همه چیز را به هم می بافد و در نهایت هم می گوید اگر بخواهم حرفی بزنم خیلی حرف ها در سینه ام قرار دارد اما نمی توانم بگویم!. طرف مقابل هم به طور حتم هم در سینه و هم در آستینش انبوهی حرف دارد و نمی تواند بگوید.
حتی اگر در واقع برای طرفین دعوا حفظ کیان نظام مهم باشد با کدام روش می توان به هدف رسید؟ با برگزاری دادگاه صالحه یا جنجال های رسانه ای؟
سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با آشکار شدن حقایق است که شیرین می شود. البته شاید برخی به دنبال این هستند که خاطره بنویسند و سی سال بعد منتشر کنند با تیراژ بسیار بالا و بگویند مرحوم فلان و مرحوم بهمان چنین کرد و چنان کرد!

محمد هادی سمتی
چهارشنبه هشتم آذر 96

@MHSemati

https://t.me/joinchat/AAAAAD28J2HT8VFLl-w86g

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *