نیروی یگان حفاظتی میراث فرهنگی شهر ما در خواب است!!!

زمانی که ساختمان جدید شهرداری بافق در کنار یکی از زیباترین ارگ های شهر، ارگ عبدالرضا خان ساخته شد، نگرانی زیادی را برای فرهنگ دوستان به همراه آورد . ساخت بنای بلند شهرداری ، چشم انداز ارگ را از بین برد . در کنار آن ، آمد و رفت ماشین های سبک و سنگین ، قرار دادن موتورسیکلت و دوچرخه و ابزارهای دیگر شهرداری در کنار این بنا ، نگرانی های بسیاری را موجب گشت . از آنجا که میراث نیاکان ما از جانب مسئولین گرامی محبوبیت چندانی ندارد و هر از گاهی تیشه بر اثری می زنند و بنایی را به نابودی می کشانند ، امید به مهرورزی مسئولین بومی شهر می رفت تا شاید میراث نیاکانمان را از نابودی کامل برهانند . با آمدن شهردار محبوب بافق ، خیال ما از خیلی جهات راحت شد . ایشان کارهای شایسته بسیاری انجام دادند و می دهند . ساخت پارک زیبای آبشار ، برگزاری مراسم های شاد و زیبا، ساخت سردیسهای بزرگان شهر و کارهای بسیار بزرگ دیگری که با مدیریت خوب ایشان به انجام رسیده است ، ما را گیج و سردرگم کرد وقتی تصاویری دیدیم از برگزاری مسابقه بسیجیان پایگاه امام رضای شهرداری گرداگرد ارگ عبدالرضا خان . حضور چند ماشین آتش نشانی کنار بنا ، بالا رفتن از ارگ با طناب و… آن هم در گستره مدیریت شهردار فرهنگ دوست شهرمان . نمی دانم کوتاهی در این اشتباه بزرگ، گردن شهرداری است یا یگان حفاظتی میراث فرهنگی که تمرین و مسابقه چند روزه پایگاه شهرداری را ندیده است و شاید دیده …… زمانی که مسئول میراث فرهنگی بافق در تکاپوی ثبت ملی این اثر ارزشمند است، چرا اداره های دیگر توجه و همکاری لازم را ندارند ؟چرا چند لحظه به اثرات زیانبار کار خود نیندیشیدند ؟ چگونه توانستند با طناب آویزان این اثر شوند و برای بالا رفتن محکم به آن لگد بزنند ! آیا همین آمد و رفت ها ارگ را نلرزاند؟ همه ما در خواب هستیم . اداره ها، مسئولین، مردم، میراث فرهنگی و یگان ویژه آن .
عالیه نقیب الذاکرین بافقی (مهرگان)

  1. رضا

    احسنت به چشم تیزبین شما که خوب رصد مکنید .گهگاهی هم به ویرانه های پشت میدان خان بروید بدک نیست.اونجاهم زمانی جای پای نیاکان و اجداد من و شما بود که به این روالی که پیش میره اگه بارونی بباره نه از ویرانه نشان خواهد ماند و نه از کوخ نشین ها( زاهدانی های عزیز) ….

  2. به نام خدا

    فرماندهی پایگاه شخص آقای نوروززاده هستند و اگر سهل انگاری بوده با مدیریت ایشان انجام شده است

  3. ناشناس

    سلام . اول بگم ماشالا به خاطر گزارشتون و اینکه به فکر آثار فرهنگی و تاریخی هستین . ولی اگر واقعا به فکرش بودین واقعا قصد تون از این گزارش حفظ آثار تاریخی هست ، چرا شما که میدونستین و آگاه بودین یا بهتره بگیم آگاه شدین که داره این برنامه نزدیک ارگ برگزار میشه یگان حفاظت میراث را خبر نکردین ؟ ( لابد جزء وظایفتون نبوده همین قدر که این مطلب رو گذاشتین وظیفتونو انجام دادین)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *