فرماندار بافق در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان :

در بحث حفاظت از سفره های آب زیر زمینی از دیگر شهرستانها عقب هستیم / اگر در این صرفه جویی خردمندانه کوشا باشیم هم کشاورزی از طول عمر برخوردار خواهد شد و هم منابع آبی برای بخش صنعت و خدمات فراهم میشود / صنایع پرآبخواه همسایگان بافق نگاهشان به منابع آبی شهرستان نباشد

به گزارش خبرنگار عصر بافق : امروز سه شنبه ۷ آذر ماه جلسه شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان با حضور فرماندار بافق، مدير عامل شركت آب منطقه اي استان و تنی چند از مسئولین مربوطه شهرستان در محل فرمانداري برگزار شد.
دستور کار جلسه بدین صورت بود:
١- خاموشی زمستانی چاه هاي كشاورزي
٢- تفکیک انشعابهای فضای سبز از آب شبکه
٣- ممنوعیت نصب آب شیرین کن برای چاههای کشاورزی

فرماندار بافق در این جلسه گفت : با توجه به اینکه شورای حفاظت از منابع آبی در گذشته در شهرستان فعال نبوده لذا در بحث حفاظت از سفره های آبی نسبت به بقیه شهرستان ها عقب تر بوده ایم ولی به لحاظ سفره های زیرزمینی غنی هستیم و کاهش سطح آب در بافق نسبت به بقیه شهرستان ها کمتر بوده است.


زاده رحمانی اظهار داشت: طرح صرفه جویی منابع آبی شهرستان با استقبال اعضا، رسانه ها و کشاورزان صورت گرفته است .
وی در ادامه این نشست افزود: اگر در این صرفه جویی خردمندانه کوشا باشیم هم کشاورزی از طول عمر برخوردار خواهد شد و هم منابع آبی برای بخش صنعت و خدمات فراهم میشود.
فرماندار بافق اذعان داشت : از مجموع ۲۱۹ چاه کشاورزی فعال که در شهرستان بافق است ۱۳۱ حلقه مربوط به بخش کشاورزی است بدین جهت اگر کشاورزان از طرح خاموشی زمستانه استقبال کنند، این امر باعث افزایش طول بهره برداری از چاه های کشاورزی در طی سالیان خواهد شد.
زاده رحمانی گفت: جدای از بحث کشاورزی مطرح در جلسه امروز ،بحث سفره ها و دشت های شهرستان بخصوص حوزه مشترک کرمان و شهرستان های همسایه بافق مطرح می باشد که باید این سختگیری ها در سایر شهرها نیز صورت گیرد چرا که خیلی از صنایع پرآب خواه شهرستان ها نگاهشان به سفره های آبی بافق است؛ اولا باید آنها محدود شوند تا بی رویه به سوی صنایع پر آب خواه حرکت نکنند اگر هم خواهان این کار هستند نگاهشان به پساب فاضلاب شهرستان خود و داخل منابع آبی خودشان باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *