خودپنداری مثبت از مهارت های مقابله ای با حل مشکل در خانواده

فرمانده انتظامی شهرستان بافق، جرات ورزی، تقویت عزت نفس و داشتن خودپنداری مثبت را سه عامل مهم مهارت مقابله ای با حل مشکل در خانواده دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد کمالی” در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده به خصوص کاهش خشونت، به خانواده هشدار داد تا توصیه های پلیس را در این زمینه مورد توجه قرار دهند.
وی گفت: والدین باید تماشای فیلم های خشونت آمیز توسط کودکان را نظارت و کنترل کنند و خودشان نیز در مقابل فرزندان از مشاجره خودداری نمایند.
سرهنگ کمالی تصریح کرد: والدین باید همچنین نیازهای روانی و اجتماعی فرزندان را جهت تامین سلامت و بهداشت روانی آنان تامین کنند و مهارت کنترل خشم را در خصوص مواجهه ناکامی فرزندان در مراحل مختلف زندگی آموزش ببینند.
این مقام انتظامی یادآور شد: آموزش شیوه های موثر حل مشکل، یک مهارت مقابله ای است که افراد و اعضای خانواده باید در مواجهه با مشکلات زندگی، آن را به کار ببرند و مهارت های مقابله ای از جمله جرات ورزی، تقویت عزت نفس و داشتن خودپنداری مثبت را آموزش ببینند.
سرهنگ کمالی در پایان با اشاره به آموزش مهارت ارتباطی به زوج های جوان برای برقراری ارتباط منطقی و کارآمد، خاطرنشان کرد: در جهت توانمندسازی و آشنایی افراد با وظایف و مسئولیت های متقابل آنها در محیط خانواده باید تلاش کرد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *