فرمانده انتظامی شهرستان بافق :

استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده و توجه به هشدارهای پلیس عاملی برای پیشگیری از سرقت خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در راستای پیشگیری از سرقت خودرو و وسایل داخل آن به شهروندان هشدار داد و از آنها خواست همیشه و در همه حال ضمن استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده، هشدارهای پلیس را مدنظر داشته باشند تا مورد سوء استفاده سارقان قرار نگیرند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد کمالی” در این راستا از شهروندان خواست اتومبیل خود را در مکان های خلوت و تاریک یا در یک نقطه به مدت طولانی پارک نکنند و قبل از ترک اتومبیل خود دقت کنند شیشه های آن پایین و یا درب های آن باز نباشد.
این مقام انتظامی با اشاره به ضرورت قفل کردن درب ها و استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده حتی در داخل پارکینگ، افزود: وجود اسناد و مدارک و اشیاء لوکس در داخل خودرو و اعتماد بی جا در واگذاری سوئیچ به افراد ناشناس، سارقان را به سرقت خودرو تحریک می کند؛ لذا باید همیشه در مقابل سارقان حرفه ای به خصوص آن هایی که از پوشش های خانوادگی و یا صحنه سازی و نزاع های ساختگی برای عمل تبهکارانه ی خود استفاده می کنند هوشیار بود.
سرهنگ کمالی تصریح کرد: هرگز از افراد ناشناس خوراکی و آشامیدنی قبول نکنید؛ چرا که مسموم کردن قربانی با مواد بیهوش کننده، یکی از روش های مورد استفاده ی سارقان می باشد.
وی با اشاره به اینکه افراد باید قبل از خرید خودرو نسبت به انجام استعلام های لازم از کارشناسان اقدام کنند، گفت: خریدار باید در اولین فرصت ممکن نسبت به ثبت شماره ی اموال لوازم داخل اتومبیل اقدام کند.
وی ادامه داد: طمع رانندگان برای دریافت کرایه ی بیشتر و قبول پیشنهاد برای تردد در مسیرهای خلوت و دورافتاده نیز یکی دیگر از عوامل سرقت به عنف خودرو می باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق در پایان گفت: هیچ گاه به اعتبار اینکه کودکی در خودو نشسته، اتومبیلتان را ترک نکنید و سعی کنید کلید درها و سوئیچ استارت با هم متفاوت باشند و از در اختیار قرار دادن سوئیچ به آشنایان و تعمیرکاران فاقد صلاحیت خودداری کنید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *