⭕️خیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای قبضه کردن نظام مهندسی معدن یزد/ لزوم ورود استاندار به این مسئله

مهندس محمدرضا اسدی عضو سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد:

🔹متاسفانه رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مهندس کارگران که واقعاً زحمات بسیار ارزشمندی برای این سازمان طی 14 سال گذشته کشیدند، به علت عدم همکاری اعضای هیات مدیره فعلی مجبور به استعفا شدند. اعضای کنونی هیات مدیره نه برد علمی بالا و نه برد اجتماعی بالایی دارند و متاسفانه دنبال کار و منافع خودشان هستند.

🔹اتفاقی که اکنون افتاده، یک مفسده اداری است. الان هم شاید هیچ مشکلی نداشته باشد اما آثار آن در آینده خود را نشان می دهد و قطعاً یک اعتراض عمومی از جانب اعضای نظام مهندسی معدن به وجود می آید.

🔹4 ماه دیگر انتخابات نظام مهندسی برای هیات مدیره جدید برگزار می شود. هیات اجرایی باید هم اکنون 5 نفر را انتخاب کنند به همین منظور یک عده ای کاندیدا شدند. 20 نفر از نظام مهندسی به صورت خودجوش کاندیدا شدند و 12 نفر با هیات مدیره فعلی و با تبانی با سازمان صنعت، معدن و تجارت کاندید شدند.

🔹تا اینجای کار مشکلی نیست. اما مشکل از جایی شروع شد که سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار بود بر اساس ضوابط 10 نفر را به سازمان نظام مهندسی معدن معرفی کند تا آنها بعداً بین خودشان 5 نفر را به عنوان هیات اجرایی انتخابات بر گزینند. سازمان صنعت، معدن و تجارت از 20 نفر مستقل 2 نفر و از 12 نفر مد نظر خود 8 نفر را به این منظور معرفی کرد تا به زعم خودشان این مجموعه را در دست بگیرند.

🔹در حال حاضر یک مفسده اداری اتفاق افتاده ولی از نظر ظاهر هیچ مشکلی ندارد و کاملا قانونی است. در نامه ای هم که نوشته شده دو نفر از همان تائید شده ها هم همراه با بقیه اعتراض خود را اعلام کرده اند.

🔹سازمان نظام مهندسی وقتی ایجاد شد، نه جا و نه بودجه داشت. الان خوشبختانه با همت آقای کارگران و معدن کاران بهترین جا و بودجه را دارد. اکنون این نگرانی وجود دارد که همه اینها هدر برود.

🔹سازمان نظام مهندسی معدن یک مجموعه عمومی و غیردولتی است که به موجب قانون تشکیل شده و وظیفه نظارت بر معادن را بر عهده دارد اما برای انجام صحیح کارها باید سازمان صنعت، معدن تجارت هم با آن همکاری داشته باشد./یزدرسا
✍نقد و نظر
تمرکز مدیریت دو تشکل سازمان نظام مهندسی معدن با خانه معدن چه در آشکار و چه پنهان, یک خطای بزرگ محسوب میشود چرا که تبعات حقوقی و زیست محیطی آن غیر قابل جبران خواهد بود و انتظار میرود دستگاههای نظارتی و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان با این پدیده بصورت جدی مقابله کند.
تضعیف اعتماد به دستگاههای دولتی به هیچ وجه به نفع دوستداران به نظام و انقلاب نیست اما ریشه این بی اعتمادی در جایی تشدید میشود که مسولان از پاسخگویی و شفاف سازی عملکرد خود طفره میروند.
پیشنهاد میکنیم آقای دکتر علمدار به عنوان رییس سازمان ضمن دعوت از اعضای معترض و در یک فضای عمومی نحوه انتخاب و فرایند هیات اجرایی را تشریح کنند و به ابهامات در فضایی آزاد پاسخگو باشند و در صورت لزوم به ابطال اسامی فعلی با شهامت اقدام کنند.

پاسخگویی, کف کار یک مسول در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

کانال اقتصاد مقاومتی
@egmo24

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *