صباغیان، نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی در جمع فعالین کارگری شهرستان بافق :

هدف ما این است که نوعی همگرایی و همفکری بین تشکلهای کارگری شهرستان صورت گیرد / از رفتار احساسی دوری کنید؛ عجالتا سعی کنید با تدبیر عمل کنید

امروز جلسه ای در دفتر نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان شوراهای اسلامی کار، تشکلها و فعالین کارگری در شرکتها، کارخانجات و معادن شهرستان بافق با موضوع بررسی وضعیت شکل گیری این تشکلها، مراحل کار و مشکلات آن تشکیل شد.
محمد رضا صباغیان در این جمع ضمن ابراز خوشحالی از شکل گرفتن تشکلهای کارگری در شهرستان بافق گفت : ما به عنوان نماینده شما و شما هم نماینده طیفی از کارگرها باید با کمک به هم بتوانیم به اهداف خود نزدیک شویم‌. هدف از این جلسه نیز این بود که نوعی همگرایی و هم فکری صورت گیرد. باید بگویم در این امر مهم، اگر تشکل کارگری درست حرکت نکند بهانه ای می شود تا کارفرما از آن سوء استفاده کرده و این یک تجربه ناموفقی شده و قطعا برای آینده خوب نیست.


صباغیان ادامه داد : کار فرمایان در هیچ جای ایران موافق با شکل گرفتن تشکلهای کارگری نیستند چرا که نتایج آن را ندیده اند. چون جاهایی که تشکلهای کارگری در گذشته شکل گرفته بعضا منجر به اعتصاب و یا سوء استفاده نماینده های کارگری شده است نگاه خوبی نسبت به این امر وجود ندارد. دنیا به این نتیجه رسیده که تشکلهای کارگری هم برای کارفرما و هم کارگر مفید است و این امر در قانون اساسی دیده شده و هر کشوری که در این زمینه کار کرده موفق تر بوده است.
وی ضمن تشکر از مدیر و مسئولین کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق و رئیس اداره کار شهرستان به جهت تشکیل شورای اسلامی کار کارخانجات گفت : ما هر جایی که نیاز به کمک باشد دریغ نمی کنیم و اگر با صحبت های ما کمکی به حضور پر رنگ تر کارگرها پای صندوق های رای و ترغیب شدنشان به پیگیری این امر باشد کوتاهی نخواهیم کرد.


نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با تعریف خاطره ای از زمان خدمت در شورای شهر بافق و اعلام شکایت بیمارستان از تنی چند از اعضای شورا بر اثر رفتار اشتباه تاکید کرد : جاهایی که تشکل کارگری شکل گرفته سعی کنید از رفتار احساسی دوری کنید و هر حرف را یکبار بیشتر شفاهی نزنید. اگر از پیگیری مشکلتان جواب نگرفتید به صورت مکتوب آن را به اداره کار ارسال و در صورت حل نشدن آن، نامه به فرماندار و رونوشت به ما جهت پیگیری ارسال کنید و مطمئن باشید از طریق ما در دستور کار قرار گرفته و پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد : برای دوستانی که هنوز تشکلی ندارند مطمئنا در راه انجام آن، مقاومتهایی خواهد شد و بعد از اینکه در مرحله اول این مسئله جا افتاد، ضعفها برطرف شده و مقاومتها از بین خواهد رفت. خیلی روی بعضی مسائل در جریان تشکیل ریز نشوید و طوری عمل شود تا اصل از دست نرود. دوستان را دعوت کنید تا توجیه شوند که تشکل به نفع ما و همه است و باعث می شود که تعامل خوبی شکل بگیرد و درصدی نیز که می ماند از طریق قانون پیگیری میشود. شما مثال ریش سفید های قدیم برای جامعه کارگری هستید و کم کم در مسائل مختلف توانمند شده و جایگاهی پیدا می شود که ارتقا پیدا کنید و قطعا پس از مدتی نامه ها و اقدامات با اطلاعات بهتر و کاملتری صورت می گیرد.


صباغیان در ادامه جلسه و در ادامه بحث از اهمیت تشکلهای کارگری اذعان داشت : قطعا در همه مزایا بین بود یا نبود تشکلهای کارگری اختلافات فاحشی وجود خواهد داشت پس دوستان را ترغیب کنید و اینها باقیات الصالحاتی برای اقدام کننده ها و شماها خواهد بود. تشکیل شوراها که توسط سید محمد خاتمی انجام شد کار بسیار ارزشمندی بود که نفس آن وجود یک قانون بود که توسط وی اجرا شد و تشکل کارگری نیز مانند شوراها است. عجالتا سعی کنید با تدبیر عمل کنید و بدانید در صورت سوء استفاده و یا برخورد نادرست چون پشتوانه ای قوی وجود ندارد با سوء استفاده از ضعفهایتان کار تعطیل خواهد شد. از داخل همین تشکلهای کارگری استعدادهایی بیرون خواهند آمد و شما در این زمینه حرکت کنید و هر جایی نیاز شد به ما بگویید و یا اگر در مسیر  مشکلی بود به ما انعکاس دهید.
پس از صحبتهای نماینده مردم‌ بافق و در ادامه جلسه، نماینده های حاضر در جلسه از شرکتها، کارخانه ها و معادن بافق هر کدام در زمینه پیگیری شکل گیری تشکلهای کارگری و حتی از مشکلات و مسائل مجموعه خود سخن گفتند و از طرف صباغیان جوابهایی به آنها داده شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *