محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، در جلسه کارگروه گزارش دهی به مطالبات مردمی و کارگران شرکت  سنگ آهن بافق:

حضور شما مردم کمک به توسعه شهر است / تلاش فرماندار با برنامه ریزی شهر را به سمت توسعه می برد / شورای پنجم شورای خوبی است / گندله کار بزرگی است، حالا درصدی کمتر یا بیشتر قابل تقدیر است / مشکل فولاد ابویی حل شده است / جاده گزوئیه مشاور گرفته شده / ببینید در فسفات چه خبر است چون صورتجلسه ای نبوده است / جوار ریلی پیگیری می شود / در حال ارتقاء سبزدشت به بخش هستیم / موسسه کاسپین طلبکاران زیر ۲۰۰ میلیون تسویه حساب می شوند / زمینهای مرکز تحقیقات در دست بررسی است / پیگیر مرزهای جغرافیایی هستیم و بحث حوزه انتخابیه ۹۰ درصد کار انجام شده است

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، در جلسه کارگروه گزارش دهی به مطالبات مردمی و کارگران شرکت  سنگ آهن بافق ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین و شهادت محیط بان، قنبری زاده و صبر به بازماندگان گفت : امیدواریم که در زمینه امنیت برنامه ریزی داشته باشیم که کمتر شاهد این قضایا باشیم. از شما به جهت حضورتان تشکر می کنم. حضور شما کمک به توسعه هست، در گذشته میگفتم امروز تاثیر آن را از نزدیک لمس می کنم. از مسئولین و تلاشهایی که انجام می دهند تشکر می کنم، از فرماندار تشکر میکنم که تلاش ایشان با برنامه ریزی، شهر را به سمت توسعه می برد. از شورای قبل و عملکرشان در بحثهای سنگ آهن ممنونم. شورای پنجم احساس میشود شورای خوبی است و حضورشان در این جلسات نشانه مثبتی است و از همه عزیزان و مسئولین شهر تشکر می کنم. این حق مردم هست که بیایند و از مسئولین سوال کنند. من به عنوان نماینده شما و وکیل شما هستم و با صداقت به شما می گویم موارد مطرح شده خوب کار شده است. بعضی مواقع مطرح می شود که این جلسات چه فایده ای دارد ؟ در جواب باید گفت شما قبل از ۹۳ به شهر نگاه کنید و سه سال گذشته را ببینید و مقایسه کنید. تا قبل از ۹۳ چه تغییری ایجاد شده بود ، ۵۰ سال سنگ را بردند و تغییری در شهر ایجاد نشد. گندله کار بسیار بزرگی است و این بودن و خواست شما بوده که انجام شده، حالا درصدی کمتر یا بیشتر در هر صورت قابل تقدیر است.
وی در خصوص فولاد ادامه داد : قراردادی بسته شده و پیگیر هستند تا فولاد زده شود، بحث مجتمع ابویی، ۴ یا ۵ سال است که کاری نشده است، این را بدانید نمی خواهند فولاد زده شود و اگر کاری در این زمینه صورت گرفته خیلی کار بزرگی انجام شده و برای هر قدم سنگ اندازیهای بزرگی صورت می گیرد. می گفتند چون کار نشده وام نمیدهند و پیگیری کردیم تا به بافق آمده و از نزدیک دیدند که ۳۵ درصد کار شده تا نظر بانک مثبت شده و این روند در حال به انتها رسیدن است و انجام خواهد شد. بیست و هشت و نیم درصد سهام سنگ آهن فروخته شده بود و بنا را گذاشتیم به اینکه در ازای فروش امتیازی داده شود و بعدا فروخته شود و آن از بخش خصوصی گرفته شد و به شصتا واگذار شد.
نماینده مردم بافق در خصوص عملکرد خود گفت : یکسال گذشته ۴ جلسه با وزیر و ۴ جلسه با رئیس صندوق فولاد در خصوص صورتجلسه داشتم و چون نتیجه نداد، از ۴ وزیر سوال مطرح کردم، دوستان شورا کمک کردند و وزیر زمانی یکماهه برای بررسی دارند و ما موضوع را رها نکردیم در صورتی که قبل از ما ده ها صورتجلسه تنظیمی خاک می خورد. اصلا خصوصی کردند که این مطالبات مردمی را انجام ندهند. شما ببینید در فسفات چه خبر است چون در آنجا صورتجلسه ای نبوده است. در حال حاضر ۳۵۰ نفر در گندله سه چاهون مشغول به کار هستند و قطعا پس از راه اندازی  در آمد آن از عوارض سنگ اهن بیشتر است. فکر نکنید این جلسات بی فایده است والا معدن را فروخته بودند که فقط سنگ آن را ببرند. منافعشان از اینجا تامین میشده و مجبور شدند گندله بزنند و فولاد هم خواهند زد. ۴۵ جلسه در خود شهر بافق در این خصوص برگزار شده است.
صباغیان در خصوص اینکه میگویند نماینده بومی داریم چه اتفاقی افتاده است اذعان داشت : کار برای شهر مثل تیم فوتبال هست و اگر این تیم همگی خوب کار کنند موفق هستند و من فکر میکنم این تیم شکل گرفته است و کلا مسئولین هر کدام در جای خودشان دارند کار می کنند.  عسکری مدیرعامل سنگ آهن در جای خود، امام جمعه شهر در جای خود و دیگر دوستان نیز به همین شکل. و اینکه در اوج بی پولی دولت دارد کار میشود اتفاق کمی نیست. بحث جاده بافق یزد و جاده نوق در حال انجام است، خرانق تا ۵۰ کیلومتر انجام شده و در پایان تحول بزرگی برای شهر است. کمکهای زیادی به بیمارستان بافق و آموزش و پرورش جذب شده است. دانشگاه فنی حرفه ای جلساتی با معاون وزیر گرفته شده و از اول مهر دانشجو پذیرفته می شود.
صباغیان در خصوص جاده گزوئیه گفت : چندین جلسه برای بحث جاده گزوییه گرفته شده و پیگیری ها به این نتیجه رسید که مشاور گرفته شده و در حال بررسی و نتیجه است. صنایع جوار ریلی را، آقای محمدی پیگیر هستند. برای اینکه سبزدشت به بخش تبدیل شود و شهر توسعه پیدا کند، مدیر کل تقسیمات دعوت شده و در دست بررسی و انجام است. بحث بهداشت چند دستگاه آمبولانس و در بحث جاده، ۱۰۰۰ تن قیر دستور از وزیر گرفته شده است. کارگران کوشک مشکلاتی داشتند و در حال حاضر، حقوق و مزایا و امنیت شغلیشون بهتر شده است.
وی ادامه داد : تشکلهای کارگری تاکنون چند انتخابات برگزار شده و این حاصل جلسات با وزیر و مدیر کل بوده است. در زمینه کشاورزی، دستور از وزیر گرفته شد تا خسارت خرماکاران جبران شود و در خصوص رسیدگی به بی سرپرستان تحت نظر کمیته امداد ،۲۰ قطعه زمین قرار هست به واجدین شرایط واگذار شود.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : ۵ شهرستان دارم، ۷۳ جلسه با مدیران کل و استانداران ،۵ جلسه برای تسریع بحث سرمایه گذاری داخل حوزه، در حوزه سلامت ۱۴ دستور از وزیر بهداشت داشته ام و در همه این مباحث اگر فرماندار قدر و شورای فعالی بوده انجام شده اگر نبوده روی زمین مانده است. ۴ طرح در مجلس دادم که یکی از این طرحها تصویب شده که سالی یکبار رئیس جمهور و وزرا را جهت گزارش کار به نماینده های مردم به مجلس می کشد. در حوزه های مختلف ۲۰ سوال از وزرا داشته ام. سوال آخرم، مشکلات کارگری و حقوق آنان بود و توانستم دردهای و مشکلات کارگری را انتقال دهم. با سوال میتوانیم به راحتی نتیجه بگیریم.۴۲ بار نطق داشتم و یا تذکر دادم و مشکلات مردم را پیگیری کردم ، ۵۷ مورد را به عنوان کاری که برای شهر پیگیر شدم می توانم نام ببرم، یک مورد برای جاده بافق یزد بوده و یک مورد کمک به منابع طبیعی و جنگلکاری و ۲۰۰ میلیون برای طرحهای قطرم بوده است. بحث بلیط قطار محدودیت برای بافق برداشته شده است. من تفاوتی بین شهرهای حوزه قائل نیستم، در مجموع آنچه که در توان ما بوده برای هر ۵ شهرستان انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به شرایط گذشته گفت : در گذشته همه مسئولین را زیر سوال میبردم ولی الان حرف من داخل مجلس است و شما باید محکم مطالبه کنید و مسئولین و نماینده باید پیگیری کنند. در رابطه با مشکلات موسسه کاسپین و بحث ورشکستگی، این موسسه تعطیل شده و در آخرین پیگیریها مقرر شد، مبالغ زیر ۲۰۰ میلیون پرداخت شود و خوشبختانه ۹۵ درصد از طلبکارها زیر ۲۰۰ میلیون طلب دارند. از فعالین کارگری تقاضا دارم احساسی عمل نکنید و اگر حق و حقوق شما انجام نشد نامه نگاری کنید و پیگیریها طبق قانون صورت گیرد. در رابطه با زمین شرکت ملی فولاد (مرکز تحقیقات ) صحبت شده و قرار شد مدارک داده شود تا پیگیری کنیم. طبق اطلاع من سال ۶۳ واگذار شده بوده و قرار بوده ظرف ده سال کار انجام شود ولی به دلایلی انجام نشده است و پس از بررسی بیشتر می توانم در این خصوص اظهار نظر کنم. در رابطه با مرزهای جغرافیایی در گذشته زمانی که ما خواب بودیم اتفاق افتاده است و در حال حاضر جزو خاک شهر دیگری است و این که ساکت باشیم نه، پیگیر هستیم، مکاتباتی صورت گرفته و در اینجا لازم می دانم از مهدی رنجبر تشکر کنم و به این مرد آفرین بگویم چرا که زحمات زیادی در این زمینه کشیده است. حوزه انتخابیه بی عدالتی بوده و با همکاری ما نماینده های استان، استاندار و معاون سیاسی تقریبا نود درصد کار حل شده است و عدالت در حال انجام است و انشاله اگر در صحن رای بیاورد موضوع تمام است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *