زاده رحمانی، فرماندار بافق در جلسه کارگروه گزارش دهی به مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن بافق :

دودرصد جزو اصول اولیه و بدیهی است / از پتانسیل عزیزان شورا استفاده می کنم / ابویی دیگر بهانه ای ندارد و باید گامهای بعدی را بردارد / فرش قرمز جلوی سرمایه گذار پهن می کنیم / گاز رسانی به روستاها رسیده است / جوانهای بافقی در آزمونهای استخدامی شرکت کنند / شتاب توسعه در شهرستان بسیار خوب است

زاده رحمانی فرماندار بافق در جلسه کارگروه گزارش دهی به مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن بافق ضمن سلام و تشکر از حضور مردم گفت : از شورای شهر و کارگروه پیگیری مطالبات مردمی و همچنین صباغیان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سپاسگذاری می کنم. تسلیت عرض میکنم شهادت محیط بان قنبری زاده را و برای فعالان زیست محیطی کشور تقاضای صبر دارم.
دیدگاه من این است که اگر مدیری کار می کند باید از کارگروه و از سوال و جواب استقبال کند، ما نیز در حوزه کاری خودمان همه جا جوابگو هستیم. بحث دو درصد عوارض، موضوعی بدیهی است و نباید زیاد روی آن بحث کنیم و ما باید روز به روز باید خواسته هایمان را بالا ببریم در صورتی که دو درصد جزو اصول اولیه و بدیهی است.
وی ادامه داد : مواردی از صورتجلسه و مطالبات مردمی که به عهده ما بوده با توجه به همراهی نماینده محترم و همراهی اعضای شورای شهر انجام داده ایم. من یکسال در خدمت شما هستم و سعی کردم مسئولین استانی را در حوزه های کاری مختلف به بافق دعوت کنم.
یک مسئولی به ما گفت که رسم نیست هر جلسه ای می روید شورا را نیز دعوت کنید ولی من همیشه سعی کردم از پتانسیل عزیزان شورا استفاده کنم و ممنونشان هستم.
زاده رحمانی در خصوصی مشکلات مجتمع فولاد ابویی گفت : ذوب و احیای مجتمع فولاد بافق یا فولاد ابویی، نماینده پیگیری هایی در این زمینه داشتند و جلسه ای در استانداری نیز در همین خصوص برگزار شد و در حال حاضر ۴ ماه هست گاز تزریق شده و راه دسترسی نیز حل شده و سعی شده تعامل خوبی بین مجتمع فولاد و شرکت سنگ آهن ایجاد شود و ابویی دیگر بهانه ای ندارد و باید گامهای بعدی را بردارد.
فرماندار بافق ضمن اشاره به مشکلات شرکت فسفات آسفوردی بافق ادامه داد : در موضوع کارگران فسفات ورود کردیم و با خاتم جلساتی برگزار شد و سعی شده مشکلات کارگران فسفات با کارفرما حل شود. ما فرش قرمز را جلوی هر سرمایه گذاری پهن می کنیم منوط به اینکه حق و حقوق کارگر داده شود. ۱۱۰۰۰ کارگر در بافق هستند نظر من این است که کارگرهای بافقی با کارفرما خوب باشند که اگر کارفرما از بافق رفت این رابطه به حدی خوب باشد که کارفرما کارگر را با خود به پروژه جدید ببرد. قانون اجازه نداده که حتما کارگر بافقی سر کار برود و این دست کارگران بافقی را می بوسد که رفتارشان را با کارفرما دوستانه تر کنند طوری که نشود کارگر از جای دیگر به بافق آورد.

بحث فرودگاه را در مقیاس کوچک پیگیر هستیم و با سرمایه گذار جلساتی برگزار شده است. در خصوص دانشگاه فنی حرفه ای جلسه ای نماینده داشتند و ما هم با محمد رنجبر رئیس شورای شهرستان جلسه ای در استان داشته و پیگیری کردیم و منتظر مهر ماه جهت جذب دانشجو هستیم.
وی ادامه داد : بافق کمترین اخذ تسهیلات را از بانکها داشته است. تمام مواردی که در خصوص جذب تسهیلات دست ما بوده استقبال کردیم و معرفی برای اخذ وام صورت گرفته است، از کارگاه کوچک روغن گیری تا پروژه های بزرگتر دیگر. اما باید گفت کسی که می خواهد کارفرما شود نبای سریع خسته شود و در بروکراسی اداری و قوانین بانکها گیر کند. با آقای محمدی، در خصوص پهنه صنعتی روبروی ذوب روی پیگیریهایی صورت گرفته است و برای ایجاد پهنه هایی در سبزدشت نیز اقداماتی صورت گرفته است. در بحث زیر ساختهای شهرستان، سعیمان این بود که با دعوت از مدیران ادارات کل زیربنایی بتوانیم زیرساختهای اساسی شهر را پیگیر شویم. جهت گاز رسانی با جلسات و پیگیریهایی که انجام شد زمانی با کمبود کنتور روبرو شدیم. از رئیس شورای شهر و شهردار می خواهم پیگیر باشند تا گازرسانی به سمت بلوار امام رضا (ع) کامل انجام شود. در حال حاضر گازرسانی به سمت روستاها از جمله حاجی آباد و صدر آباد رفته است. بیش از ۵ میلیارد سرمایه گذاری به جهت بحث مخابرات و زیرساختهای آن سرمایه گذاری شده است  و بحث فیبر نوری یکماه هست که فیبر نوری بافق از شهرک صنعتی به فهرج وصل شده و بافق تنها شهر استان است که دو فیبر نوری به جهت زیرساختهای مخابراتی دارد.
خط لوله آب انتقالی از یزد به بافق برابری می کند با لوله ای که از اصفهان تا یزد آمده است و بحث جاده در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.
فرماندار بافق در خصوص پروژه جاده بافق به بهاباد اذعان داشت : ۲۲ کیلومتر از جاده بهاباد توسط مسئولین بهاباد انجام شده و پیگیر هستیم از سمت بافق هم این امر شروع شود. جاده سمت خرانق یه فرصت است که داخل چشم انداز هم بوده و شرکت سنگ آهن در حال انجام آن هست و در صورتی که از طرف اردکان هم انجام شود و مسیر کرمان نیز کامل شود، بحث عمده ترانزیت به این مسیر منتقل خواهد شد. ریل همیشه محدود کننده هست ولی جاده اشتغال میاورد و ارزش افزوده برای شهرستان دارد و بافق به چهار راه مواصلاتی تبدیل می شود.
این مقام مسئول افزود : در بحث نیروی انسانی سعی شده تمام موارد به نیروهای بافق واگذار شود و سعی به نیرو پروری و جانشین پروری است. خواهشم این است که جوانهای بافقی در آزمونهای دولتی و استخدامی شرکت کنند و قبول شوند. در بحث چارت سازمانی فرمانداری بافق بازنگریهایی در حال انجام است و در کل شتاب توسعه در شهرستان بسیار خوب است.
زاده رحمانی فرماندار بافق در پایان صحبتهای خود از اصحاب رسانه تشکر کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *