فروپاشی کانون گرم خانواده ها، هدف دشمن در جنگ نرم است

رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق با حضور در بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان بافق در جمع خانواده همسران جانباز، شهدا و ایثارگر شهرستان گفت: فروپاشی کانون گرم خانواده ها، هدف دشمن در جنگ نرم است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،ستوانیکم “حمیدرضا زمانی” رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق با حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بافق در جمع خانواده همسران جانباز، شهید و ایثارگر شهرستان گفت: در جامعه فعلی ما خانواده ها به صورت آگاهانه یا عدم آگاهانه با موضوع فضای مجازی درگیر هستند و مسائلی در خانواده ها ایجاد می شود که به راحتی از کنار آن می گذرند و خانواده ها متوجه آسیب آن نمی شوند.
دی افزود: بیشترین دغدغه ها و آسیب ها در خصوص فضای مجازی است که باعث ایجاد اختلافاتی در بین اعضای خانواده شده است.
کارشناس انتظامی ادامه داد: در قدیم تبدیل اطلاعات از طریق تلفن باسیم انجام می شد و چنین مشکلاتی وجود نداشت در حالی که امروزه با گوشی های هوشمند و استقبالی که از این گوشی ها شده است مشکلات را دو چندان کرده است.
وی گفت: دشمن همیشه قصد دارد تا در کشورهای اسلامی تفرقه بوجود آورد و وقتی فهمید که از طریق جنگ سخت نمی تواند به ایران نفوذ پیدا کند از طریق جنگ نرم و با راه اندازی گوشی های هوشمند، این موضوع را ابتدا از بین کانون گرم خانواده ها شروع کرد تا بتواند با فروپاشی کانون خانواده ها از درون، به اهداف خود برسد و در بین خانواده ها نفوذ پیدا کند.
دشمن طی بررسی هایی که انجام داد به دنبال این بود که ضعف ملت ایران و اینکه به چه چیزهایی بیشتر علاقه دارند را متوجه شود که با راه اندازی گوشی های اندروید که اولین کشور سازنده آن کشور آمریکا است بر افکار و ایده های مردم ایران نفوذ پیدا کند و رابطه بین اعضای خانواده ها را سست کند و کانون گرم خانواده را از هم بپاشد.
ستوانیکم زمانی، تصریح کرد: با استقبالی که از گوشی های اندروید انجام شد، دشمن سعی در رسیدن به اهداف خود دارد و با طراحی سیستم ها و بدافزارها از جمله تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره باعث ایجاد مشکلاتی در بین خانواده های ایرانی شده است که خانواده ها باید با افزایش و ارتقاء آگاهی خود در این زمینه ها نگذارند مشکلاتی برای آنها پیش بیاید.
وی ادامه داد: در فضای مجازی ، حرمت ها بین همسران و والدین و فرزندان شکسته شده است و باعث مشکلاتی از جمله روابط نامتعارف دختر و پسر، اعتیاد اینترنتی، خشونت و پرخاشگری، افت تحصیلی، کم خونی، بیماری اعصاب و روان، طلاق و از هم فروپاشیدگی در بین خانواده ها و غیره شده است که در این خصوص راهکارهایی نیز وجود دارد که افراد با رعایت آنها می توانند از بروز اینگونه مشکلات بکاهند از جمله اینها می توان به ارتباط و اعتماد بیشتر اعضای خانواده با یکدیگر، عدم نگهداری اطلاعات و عکس و فیلم های شخصی بر روی گوشی، عدم تبادل اطلاعات با شماره های ناشناس، ایجاد آگاه سازی برای فرزندان در خصوص استفاده در زمان و مکان مخصوص از فضای مجازی، رمزگذاری و عدم در اختیار گذاشتن اطلاعات و رمزگذاری به افرادغیر.
این کارشناس انتظامی همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر توجه به نفوذ فرهنگی، گفت: این نفوذ فرهنگی از همین فضای محازی بوجود می آید که اگر ندانیم فرزندان و دیگر اعضای خانواده در خانه و خانواده در خصوص فضای مجازی چه اقداماتی انجام می دهند می تواند بستری برای ایجاد مشکلات بعدی باشد.
رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان بافق با اشاره به اینکه هر پیامی برای رسیدن به مقصد از شش سرور خارجی می گذرد، گفت: دشمن، پایه و اساس دین و مذهب ما را نشانه گرفته است تا با آسیب هایی که از طریق فضای مجازی برای خانوا ه ها پیش می آید از جمله کمرنگ شدن محبت بین اعضای خانواده،همسران و فرزندان بتواند به اهداف شوم خود برسد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *