برای بهتر شدن چه باید کرد؟

در این دنیا، اندک کسانی هستند که توانسته‌اند با بهره‌گیری از قوه اراده و عقل، زندگی خود را دگرگون کنند. اما اکثر ما در این هستی دچار روزمرگی هستیم. یک روال عادیِ کسل کننده.

“چرا اینقدر یکنواخت میگذره؟!”
شاید این پرسش بار ها به ذهنتان خطور کرده اما توجه چندانی به آن نکرده‌اید. اما چرا به این سوال توجه نمی‌کنیم؟ چون نمی‌خواهیم که به آن توجه کنیم! چون از شرایط بی‌دردسر و بی‌دغدغه کنونی راضی هستیم و ترجیح می‌دهیم به جای ریسک کردن و صعود به موقعیت های بالاتر، “بخور نمیر” ادامه دهیم.
در حالی که زندگی با “تلاش برای رسیدن به موفقیت” است که معنا پیدا می‌کند. به عنوان مثال، درنظر بگیرید که بیست سال است کارمند یک شرکت دولتی هستید و هر سال اندکی بر حقوقتان اضافه می‌شود.
آیا به این فکر کرده‌اید که پست خود را ارتقا دهید و چندین برابر حقوق الان‌تان را دریافت کنید؟
از کارمند به مدیر بخش، از مدیر بخش به معاونت، از معاونت به مدیرعاملی و … مگر چه ایرادی دارد به مقام های بالاتر فکر کنید؟! حین ادای وظیفه در شغل کنونی، به مراتب والاتر نیز توجه داشته باشید و برای پیشرفت زندگی خود سعی و تلاش کنید. انسان آفریده شد برای تکامل، برای دستیابی به بهترین ها. پس نباید این فرصت طلایی را از دست داد.
فقط کافیست بخواهید که هر روز موفق‌تر از قبل باشید. آنگاه ضمیر ناخودآگاه شما به صورت خودکار مسیرِ رسیدن به هدف موردنظر را مشخص کرده و شرایط و اسباب دستیابی به آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.
و در آخر این شما هستید که باید برای ایجاد تغییر، گام اول را بردارید. نکته شیرین اینجاست که با هر قدم، پاداشی دریافت می‌کنید. حتی اگر تغییر شگرفی در موقعیت شما ایجاد نشود، اراده و اعتماد به نفس خود را بالا برده‌اید و این، خود یک موفقیت بزرگ است.
از سختی ها و مشکلات در طول راه خسته نشوید و همواره به یاد داشته باشید آدم های بزرگ، اهداف بزرگ دارند.

نویسنده: محمدطاها دهقانزاده

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *