عدم توجه به هشدارهای پلیس منجر به گرفتار شدن در دام ماموران قلابی می شود

فرمانده انتظامی شهرستان بافق جهت پیشگیری از گرفتار شدن در دام ماموران قلابی، از شهروندان خواست هشدارهای پلیس را جدی گرفته و به آن عمل کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد کمالی” در راستای پیشگیری از گرفتار شدن در دام ماموران قلابی و سلب کردن فرصت از تبهکاران، از شهروندان خواست هشدارهای پلیس را رعایت کرده و آن ها را همیشه مدنظر قرار دهند.
سرهنگ کمالی گفت: کلیه ی ماموران نیروی انتظامی، چه با لباس انتظامی و چه با لباس شخصی، حتی بدون درخواست فرد مورد بازرسی، مکلف به نشان دادن کارت شناسایی خود هستند؛ بنابراین قبل از ارائه ی هرگونه پاسخ یا توضیح، با حفظ آرامش و خونسردی خود، از مامورینی که به شما مراجعه می کنند کارت شناسایی بخواهید و به دقت مندرجات کارت را ملاحظه کرده و ضمن تطبیق عکس با صاحب کارت، به تاریخ اعتبار آن توجه کنید.
این مقام انتظامی افزود: ماموران قبل از مراجعه به منزل شهروندان، به کلانتری محل اطلاع می دهند که برای بازرسی به حوزه ی استحفاظی آنها می روند؛ بنابراین اگر اعضای خانواده و نزدیکان شما پرونده ای در مراجع قضایی ندارند و به طور کلی اصل این موضوع برایتان مبهم بود، از کلانتری محل و پلیس ۱۱۰ استعلام کنید.در صورت ممانعت این افراد از تماس شما، به مامور بودن آنها شک کنید.
وی ادامه داد: در صورتی که فرد مدعی در برابر درخواست شما مبنی بر ارائه ی کارت شناسایی، تحکم کرد یا برخورد شدیدی از خود بروز داد، خونسردی خود را حفظ نموده و بر حق قانونی خود پافشاری کنید.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق تصریح کرد: با توجه به این که مامورین برای ورود به منزل افراد، باید علاوه بر کارت شناسایی معتبر، حکم قضایی ورود به منزل (با درج مشخصات کامل) ارائه نمایند، بنابراین به افرادی که بدون حکم و صرفا با نشان دادن کارت شناسایی، قصد ورود به منزل شما را دارند، اعتماد ننموده و مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ سریع به پلیس اطلاع دهید. مواردی از این قبیل به فوریت مورد رسیدگی قرار می گیرند.
سرهنگ کمالی گفت: به نوع درخواست مامور توجه کنید؛ ماموران واقعی در ابتدا به دنبال احراز هویت افراد هستند.
به همین دلیل کارت شناسایی افراد را درخواست می کنند. اگر ماموری در همان ابتدا کیف یا سوئیچ خودروی شما را درخواست نموده، به وی شک کنید؛ حتی اگر اتهامی که به شما زده می شود، واقعیت هم داشته باشد، ابتدا باید از پلیس بودن فرد مطمئن شوید؛ زیرا خطر افتادن در دام سارقان، با بررسی اتهام موضوع توسط پلیس واقعی، قابل مقایسه نیست.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق در پایان گفت: آشنایی با قوانین و مقررات و اعتماد به نفس، از نکات دیگری است که می تواند به ناکام گذاشتن ماموران قلابی منجر شود و به یاد داشته باشید که حفظ جان از حفظ مال مهم تر است؛ بنابراین اگر احساس می کنید ممکن است جانتان به خطر بیفتد، با سارقان مقابله نکنید؛ در چنین شرایطی، آن چه می تواند برایتان چاره ساز باشد، دقت در چهره ی سارقان و سپردن آن در حافظه است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *