مناسب سازی اماکن و معابر برای صد درصد کل جمعیت جامعه

مناسب سازی معابر و اماکن تافته جدابافته از طرح های شهرسازی و عمرانی نیست بلکه قوانین مطرح در پروژه های عمرانی عمومی و مسکونی است.
چرا در طرح های عمرانی یا لحاظ نمی شود یا اگر هم بشود به اجبار و کم رنگ جلوه می کند؟
در اجرای صحیح قوانین مناسب سازی جدای از ایجاد زیبایی پروژه ها، حقوق شهروندی رعایت می شود چرا اصرار بر این است که نمی شود؟
به گفته بعضی از مسئولین، زمینه اجرای قوانین مناسب سازی در بعضی از ساختمان های عمومی ساخته شده وجود ندارد و این صحبت ها منشا از آگاهی نداشتن از فواید و نحوه اجرای این قوانین است.
برای اجرای این قوانین نباید به 30 درصد ناتوانان از کل جمعیت نگاه کرد بلکه با دید به حقوق تمام افراد در سطح جامعه باید به سرانجام برسد چرا که اجرای این قوانین سوای کمک توانبخشی برای جمعیت 30درصد، جنبه پیشگیری از ناتوانی جسمی برای 70درصد باقیمانده دارد.
چرا در اجرا موضع گیری می شود و این ضروریات معوق می گردد؟
تا به حال از شروط حیات فرد، سوال نشده که مثلا فلان فرد نیاز به زندگی کردن دارد یا نه؟ چون زندگی کردن از شروط ضروری حیات و حقوق افراد است. حال چرا مناسب سازی که تسهیل مسیر زندگی برای همگان است رعایت نشود؟
از مسئولین ذیربط و کلیه شهروندان محترم تقاضا می شود با توجه به ابلاغ قوانین مناسب سازی به کلیه دستگاه ها و نظارت تیم پایشگر شهرستان و کارشناس مناسب سازی بهزیستی ،دست به دست هم دهیم و شهرمان را در جهت داشتن شهری بدون مانع توسعه دهیم.
در پایان از دستگاه هایی که تاکنون مجری این امر بوده اند کمال سپاس را داریم.
روابط عمومی بهزیستی بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *