پستی و بلندی های خبری در یک پایگاه اطلاع رسانی

با رفتن خانم کریمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق و شایعات آمدن یک نفر نیروی غیر بومی با اسم و رسم مشخص برای پذیرفتن مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد و متعاقب آن نظرات ارائه شده در گروههای مختلف فضای مجازی برای انتخاب فرد بومی ؛ یکی از سایت های خبری بافق در ادامه همان سبک و سیاق خبری خویش دست به تخریب وجهه با هدف کناره گیری افراد توانمند و از میدان به در کردن مدیران بافقی نمود.
این سایت خبری که هنوز به ابهامات قبلی خویش در مراجع قضایی پاسخی شایسته نداده است پس از استناد به شنیده های ناقص و برداشت الکن ادمین های خود در گروه های خبری و دورهمی های فضای مجازی به صرافت افتاده است که بازهم به لجن پراکنی های خبری خود در رابطه با افراد مختلف ادامه دهد و دست از این شیوه لجبازی بر ندارد.
اینکه این سایت و گردانندگان آن بر چه اساس و مبنایی و با چه هدف و منظوری آسمان و ریسمان بهم می بافند تا بلکه بتوانند زمان را بخرند و افرادی را بعنوان جانشین معرفی نمایند که نتوانسته اند در زمان مدیریت خویش عملکرد قابل قبولی را داشته باشند نقد و بررسی بیشتری را می طلبد.
لیکن آنچه را که مسئولین این سایت خبری از آن غفلت نموده و می نمایند اینست که همه مدیران و شایستگان پست های اجرایی الزاما نمی بایست نباید مانند شما بیاندیشند و اقدام کنند و اگر مدیری چنین نکرد و نویسنده ای افکار و اندیشه هایتان را به نقد کشید مستوجب عذاب و عقابی باشد که شما از سالها قبل برای امروز او برنامه ریزی کرده اید.
در این اظهار نظر سایت مزبور ؛ از انجام مقدمات پذیرش و معرفی فردی بعنوان گزینه پیشنهادی برای ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق خبر داده می شود که به عقیده نویسنده اش فرد مذکور تنها مدرک به دست دارد و هیچگونه فعالیت اجرایی نداشته است اما در هیچ کجا به نکات مثبت و توانمندی و نیکی های او اشاره نمیکند که هم شاعر است و نویسنده ؛ و هم سخنور است و سخندان ؛ فرهنگی هست و اهل کتاب و دانش و تحقیق و پژوهش. و مهمتر از همه اینها؛ اینکه بیش از دو دهه و نیم هست که در سنگر آموزش و پرورش معلم است و آموزگار و تعلیم دهنده دانش است و پرورش دهنده اخلاق و رفتار اسلامی ؛ حافظ نیمی از قرآن کریم است و مدرس علوم و معارف اسلامی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی.
وی بیش از دیگران با فرهنگ و اصالت مردمان بافق آشناست چون در میان همین مردمان نجیب زندگی میکند و با درد آنها درد کشیده است و با تعالی و رشد فرهنگی آنها شادمان شده است.
بینش فرهنگی و توسعه دینی و اجتماعی مردم را میشناسد و میتواند خط سیر آن را بخوبی ترسیم نماید که ما را چه شده است که متاسفانه باید رودرروی هم بیایستیم تا حرف بزنیم به جای آنکه پشت در پشت هم باشیم و پیشرفت کنیم.
حال جای این سوال هنوز باقیست که اگر مسئولین این سایت و نظریه پردازان آن با بخشدار قبلی سر ناسازگاری داشته اند و برخلاف رویه خبری معاون فرماندار را به روشی دیگر تعقیب میکردند تا ببینند با ماشین کجا می رود و چه می کند و مسئولین سنگ آهن از بابتی دیگر و برای تاخیر در پرداخت حقوق در تیررس هجمه خبری قرار می دادند و یا اینکه افرادی را که برای مسئولیت بخشداری و فرهنگ و ارشاد و ادارات دیگر معرفی می شوند را به این دلیل واهی که چون آنها را نمی پسندند که چرا شما فکر نمیکنند و مثل شما نمی اندیشند پس دیگر چه کسی را شایسته میدانید که هم مسئولیت پذیر باشد و هم خط سیر شما و عقیده شما نباشد.
دست آخر اینکه بدگویی های عمومی و تخریب وجهه و شخصیت افراد و منتسب کردن نیروهای توانمند به وابستگی فکری جریانات خاص با هدفی بیان میشود که در نهایت مسئولین به پذیرش افراد باقیمانده در دایره تنگ خودی ناگزیر شوند و این فشارهای غیرمستقیم نه تنها رشد و پیشرفت را بافق را به دنبال نخواهد داشت بلکه در کوتاه مدت انتخاب افراد همفکر و هم عقیده اشان را نیز به گونه ای محدود میکند که تنها چند نفر در یک گروه باقی بمانند که پست های اجرایی را بصورت چرخشی در میان خود بگردانند و از این اداره به آن اداره بروند.
در این شرایط به نظر میرسد تنها راه سعادت و پیشرفت شهرمان ، اتحاد و همدلی است هر چند راه و روش اجرایی و فکری متفاوت باشد نباید عده ای بصورت مداوم و هر روزه بر طبل تفرقه بکوبند و با درشت نمایی در اختلاف نظر های جزیی ؛ سرمایه های شهر را به مسلخ منفعت طلبی و باند بازی های خود بکشانند.
توصیه میشود برادر گونه بیاییم دست در دست هم دهیم و از ایجاد شکاف و انشقاق در بین نیروهای بومی و مدیران بافقی دست برداریم و یاد بگیریم که منافع شهر را قربانی کج اندیشی ها و سیاسی بازی های خود نکنیم.

احمد برزگری بافقی

برچسب ها : ,
  1. جذبیح‌الله کارگران عفر روزبهی

    سلام مطلب ارزشمندی نوشته اید ولی ای کاش گفته ها وکردارها یکی میشد ودربرابرمنافع شهر مغرضانه عمل نمیکردند ان وقت اتحاد وهمدلی وهمکاری برای شهری اباد معنا پیدا میکرد. برای اتحاد وهمدلی یک نمونه اش موقع انتخاب کردن مسئولین ازنیروهای بومی که البته توانمند و…باشند به مسائل حاشیه ای کمتر بها میدادن. هرچه نباشد نیروی توانمندبومی بهتر مشکلات شهر رادرک میکند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *