فرماندار شهرستان در مصاحبه با عصر بافق :

اميدواريم در ماه هاي آينده بزرگراه يزد – بافق به يكي از محورهاي استاندارد و ايمن كشور و استان تبديل شود

مصاحبه با مهندس زاده رحمانی #فرماندار شهرستان و طرح سوالاتی راجع به عملکرد #یازده_ماهه، مجمع هم اندیشی و مقوله #نیروی_انسانی، #زیرساخت های شهرستان، #سند_چشم انداز، #جاده، #فرودگاه، #نیروگاه خورشیدی، #جوار_ریلی، #جوار_معدنی و …

قسمت های مختلف این مصاحبه را در #عصر_بافق بخوانید (قسمت دوم)

عصر بافق : به نظر شما، علت تاخير ١٤ ساله در اتمام و بهره برداري از باند دوم جاده يزد چه بوده و چه عاملي باعث شده كه مثلا جاده ابركو به يزد دو بانده و حتي ١٨٠ كيلومتر جاده مهريز به خاتم دو بانده شده ولي از بافق به سرانجام نرسيده است؟
فرماندار بافق : به نظرم پيگيري و اينكه بدانيم براي هر كاري به كي و كجا مراجعه كنيم، خيلي در پيشرفت كارها مي تواند مفيد و مؤثر باشد. براي همين ١٨٠ كيلومتر باند دوم جاده خاتم كه شما اشاره كرديد حدود ٣ سال وقت فشرده گذاشته شد كه آقاي صباغبان نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي در اين اواخر، در جريان بخشي از پيگيري هاي اداره راه و شهرسازي و فرمانداري بودند. در موضوع جاده بافق كه اتفاقا مصوبه سفر مقام معظم رهبري را در سال ١٣٨٦ دارد و اين مصوبه مي توانست پشتوانه خوبي براي اجرا و تسريع در آن باشد، نمي توان فرد يا مسئول خاصي را متهم به كم كاري كرد. بالاخره هر مسئول و مديري يك سري پيگيري ها را انجام داده و كمبود شديد اعتبارات در برخي سال ها، بد عهدي پيمانكاران و البته عدم پيگيري به موقع دستگاه متولي يعني اداره راه و شهرسازي در بعضي از سال هاي گذشته دست به دست هم داده تا اين پروژه به سرانجام نرسد. ولي در حال حاضر مجموعه اداره كل راه و شهرسازي استان و شهرستان در وهله اول و فرمانداري در وهله دوم با هم و به صورت هماهنگ كارها را جلو مي برند.
عصر بافق : چرا اين پروژه با هم آماده و به بهره برداري نمي رسد و كيلومتر به كيلومتر آماده و زير عبور مي رود؟
فرماندار بافق : اگر مي خواستيم صبر كنيم كه تمام پروژه كامل شود زمان مي برد، لذا تصميم گرفته شده هر چند كيلومتر كه آماده شد بدون هيچ گونه مراسم افتتاح و تشريفات خاصي در اختيار مردم قرار گيرد و بعد بپردازيم به باقيمانده مسير. اين نكته را هم در جريان باشيد كه فقط ٦ كيلومتر محدوده پل اسدي به سمت مسجد ابوالفضل (ع) حدود ١٢ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه معادل تقريبا ٣ برابر اعتبارات تملك دارايي هايي است كه در سال ٩٥ همه دستگاه ها و ادارات شهرستان داشته اند. لذا يك پروژه هزينه بر و بزرگ است ولي با هر زحمت و سختي كه هست با حمايت معاون محترم هماهنگي امور عمراني استاندار، پيشرفت فيزيكي قابل قبولي دارد و در حال حاضر دو پيمانكار در آن مشغولند و البته باند قديم هم كه فرسوده شده بود نيز در حال بهسازي و روكش است كه در مجموع اميدواريم در ماه هاي آينده بزرگراه يزد – بافق به يكي از محورهاي استاندارد و ايمن كشور و استان تبديل شود.

ادامه دارد…

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *