سرپرستی #میراث_فرهنگی، #صنایع_دستی و #گردشگری بافق از کمبود نیروی #متخصص و #فنی رنج می برد

الحق و الانصاف وقتی نگاه می کنیم مدت زمان زیادی از اهمیت به بحث #میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بافق نمی گذرد و به اذعان خیلیها در گذشته به میراث بافق اجحاف زیادی صورت گرفته است.
وقتی به بحث #میراث گذشته بافق نگاه می کنیم، در استان، خاتم، مهریز، میبد و اردکان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارند که چارت اداره هایشان تا چهار نفر نیرو در خود جای می دهد اما بافق به همراه یکی دو شهر دیگر استان، میراث فرهنگیش #سرپرستی است هر چند که در این سالها حرکتهای خوبی در این زمینه ( رفتن به سمت گرفتن امتیازهای لازم تغییر سرپرستی به اداره ) صورت گرفته اما تا به این لحظه هنوز این امر محقق نشده است.
سرپرستی #میراثی که نیروهایش نیز با کمال احترام #عاریه_ای است!!! #سرپرست_مامور از اداره راه و یک نفر نیرو که نمی دانم پستشان را چه بنامم #مامور از شرکت سنگ آهن مرکزی !!!  پس دو نفر نیرویی که طبق #چارت سرپرستی میراث فرهنگی که باید مختص این سرپرستی جذب شود چه شده است و این افراد کجا مشغول به کار شده اند؟!!!
هر چند که این روزها این سرپرستی با حجم وسیعی از کارهای انجام نشده در گذشته روبروست و سعی شده بودجه هایی که حق این سرپرستی و حق میراث بافق بوده و سالیان سال معلوم نیست کجا هزینه می شده به این سرپرستی و به بافق جذب و روانه گردد و باید گفت در این زمینه خوب کار شده اما سرپرستی میراث فرهنگی بافق از نبود و کمبود نیروی متخصص رنج می برد.
چطور می شود یک سرپرستی و یا اداره از رئیس و کارمند همه #مامور باشند، خوب دقیق که شوی یک جای کار می لنگد.
با توجه به فرصت ایجاد شده ای که در سال جدید روی داد و آن ثبت یونسکو و جهانی شدن یزد است اما باید پذیرفت که بافق با این شرایط توان همراهی با این جریان را ندارد و باید دیده شده و به سرپرستی میراث فرهنگی بافق کمک شود تا بتواند انبوهی از کارهای انجام نشده قبل را به نحو احسنت به سرانجام رساند و #میراث_گذشتگان ما را زنده کند و زنده نگه دارد تا بافق و مردمان با صفایش بتوانند در آینده علاوه بر بالندگی به میراث گذشتگان خود شاهد سرازیر شدن در آمدی سرشار به این شهر تک قطبی و تک محصولی باشند و شهری که داعیه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور دارد را به جایگاه اصلیش در این زمینه باز گرداند.

  1. شفیع زاده

    وقتی عزم مسولان شهرستان بر اجرای کاری باشد مسولین استانی و کشور هم ناچار به همراهی خواهند شد.
    وقتی فعالان صنایع دستی و گردشگری و سازندگان بومگردیهای و حتی آژانسهای گردشگری یکی یکی بخاطر عدم حمایت مسولان ذیربط در اختصاص بودجه پا پس می کشند و هیچگونه دلگرمی برای ادامه کار نباشد و میراث گذشتگان روبه تخریب می باشد مسلما حال و روز نمایندگی میراث بهتر از این نخواهد بود .ضمن اینکه اگه زحمات آقای ملکزاده که نیروی ثابت میراث بافق می باشد نبود تاکنون اثری از آثار باستانی در بافق وجود نداشت.

  2. ثابت

    نمایندگی میراث بافق نیاز به نیروی دلسوز از داخل خود مجموعه سازمان میراث فرهنگی دارد تا بتواند مفید واقع شود نه اینکه نیروهای بدرد نخور مامور که از ادارات و معادن بافق که اصلا براشون مهم نیست چه اتفاقی برای میراث بافق بیافته چون میدونن پول … دولت را از ارگانی دیگه میگیرن و بدون هیچ نظارتی در نمایندگی میراث بافق به خودنمایی مشغول هستند.

  3. نقد

    سایت عصر بافق دو تا هدف را دنبال میکنه یکی تعریف و تمجید از … و یکی هم سانسور نظرات مردم
    به راهتون ادامه بدین مردم باهوشند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *