دوخت پنج هزار دست لباس برای همایش شیرخوارگان

کارگاه برش و دوخت لباس شیرخوارگان

مسئول خواهران هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بافق گفت: چهارده سال از برگزاری همایش شیرخوارگان میگذرد و در شهرستان بافق دوازدهمین سال است که این همایش برگزار میشود.
مرادی در خصوص تهیه لباس شیرخوارگان بیان داشت: دو ماه قبل از محرم پارچه تهیه و در سه کارگاه دوخت لباس در شهرستان پارچه توزیع و اول ذی القعده برش و دوخت لباس شروع میشود.


وی در رابطه با زمان برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان تصریح کرد: در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان همزمان با 4500 نقطه در کشور و 5 قاره جهان برگزار می شود.
مرادی گفت: شهرستان بافق نیز در 17 نقطه این مراسم برگزار می کند.
مرادی افزود: تمام این مکان ها زیرمجموعه هیئت رزمندگان شهرستان هستند و پارچه، لباس متبرک، سربند و … از طرف این هیئت تامین میشود و حتی برای سیریز، قطرم، شادکام، برکوئیه و شیطور و بسیاری از روستاهای اطراف شهرستان پارچه و یا لباس دوخته شده فرستاده میشود.


وی در خصوص تعداد لباس دوخته شده در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال 5 هزار لباس در سه کارگاه در سطح شهرستان دوخته و بسته بندی شده است .
معصومه مقنی مسئول کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان در روستای مبارکه عنوان داشت: 10 سال است که در زمینه دوخت لباس شیرخوارگان فعالیت میکنم قبل از آن ناراحتی اعصاب داشتم و به لطف حضرت علی اصغر(ع) شفا پیدا کردم و از همان زمان نذر کردم که تا زمانی که زنده هستم در این راه خدمت کنم و با اینکه دیسک کمر جراحی کردم ولی این کار را در این زمینه ادامه دادم و هرگز در این راه احساس خستگی نکردم .

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *