عید غدیر یا عید عقربک

عقربک نوعی بیماری پوستی است که منشاء قارچی یا باکتریایی دارد که بخشی از ناخن در اثر گاز گرفتن یا جویدن و دستکاری کردن به زیرپوست و گوشت فرو می رود و چنانچه عفونتی شود خیلی هم دردناک است و برای درمان این عارضه پس از مصرف آنتی بیوتیک و از بین رفتن عفونت آن چنانچه بازهم درد و ناراحتی آن ادامه داشته باشد پزشک مجبور میشود تکه کوچکی از ناخن را بردارد و به این عقربک پایان دهد. پس متوجه شدیم که این عقربک و عارضه پوستی هیچ ارتباطی به عید غدیر و کار کردن در این روز ندارد.
خیلی ها اعتقاد دارند که اگر در روز عید غدیر کار کنند، دستشان یا یکی از انگشتانشان عقربک می شود که خرافه ای بیش نیست و جالب اینکه عقربک عید غدیر هیچ نسبتی هم با عقرب ندارد که اگر کسی در این عید کار کند عقرب نیشش بزند.
از سوی دیگر کار نکردن در بعضی از روزها یا تعطیل کردن کار و کاسبی در دین اسلام هم سفارش شده است مانند روز جمعه که خداوند با صراحت در آیه نهم سوره جمعه اعلام می کند که برای اقامه نماز جمعه کار و داد و ستد را رها کنید و برای اقامه نماز بشتابید.
هم چنین ؛ فرهنگ تشیع کار کردن در روز عاشورا را جایز نمی داند.
بنابر این ما به احترام این روز فرخنده و عید ولایت ؛ کار و فعالیت اقتصادی نداریم.
به دلیل اینکه عید غدیر از اعیاد بزرگ مسلمانان و علی الخصوص شیعیان است و عید غدیر نام های دیگری هم دارد که از آن بعنوان یوم الولایه ؛ یوم الکرامه ؛ عید اهل بیت و عید الله نام می برند.
عید غدیر در فرهنگ ما به عید مرتضی علی هم معروف و مشهور است که انشالله شیعه واقعی علی (ع) باقی بمانیم .

دکتر حسین ارجمند

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *