⭕️معدن D19 زیستگاه یوزپلنگ ایرانی را جهنم می کند/منافع شخصی پشت پرده صنایع پر آب خواه در اردکان

نرگس روحانی مسئول ارزیابی انجمن حفظ محیط زیست کشور:
برای بهره برداری از این معادن باید دید که آیا صرف می کند که بهره برداری صورت بگیرد و طبیعت را خراب کنیم؟ آیا صرف می کند این سنگ ها را بیرون آورده و به دیگر کشور ها بفروشیم؟ چرا که ما خود صنعت تبدیل این سنگ ها به مواد مورد نیاز را نداریم و مجبوریم همین سنگ را با قیمت کم به دیگر کشورها بفروشیم. این معادن در عمل فایده ای ندارند و تنها خاصیتشان این است که 5 نفر در کنار آن شغل پیدا می کنند.

همه مسئولین ادعا اصلاح طلبی دارند و شعار اصلاح طلبی می دهند اما میبینیم که همه آنها برعکس عمل کرده و بیشتر به سرمایه داری و منفعت شخصی فکر می کنند.

اگر این معدن که دارای مشکلات مالی و کلاهبرداری بسیاری است به بهره برداری برسد گونه های گیاهی و حیوانی از بین خواهند رفت، چرا که همین مواد را که از زمین خارج می کنند باعث آلودگی محیط اطراف شده و این رفت و آمد ها طمع افراد را برای شکار حیوانات و دست بردن در طبیعت بیشتر می کند. همچنین ایجاد صدا توسط ماشین ها و وسایل بهره برداری باعث پخش شدن حیوانات در منطقه می شود.

آمده اند و سد سازی را آغاز کرده اند، علمی که در کشورهای پیشرفته منسوخ شده است اما متاسفانه عده ای در ایران کیسه های بسیار دوخته اند و با استفاده از همین صنایع و معادن به منفعت شخصی می رسند.

عده ای برای رسیدن به منافع شخصی دست به احداث صنایع پر آب خواه در اردکان زده اند. آخر کجای دنیا را دیده اید که یک صنعت پر آب خواه را در دل کویر بزنند؟

اقای تابش انگار فراموش کرده است که اردکانی است که می آید و این صنایع را در اردکان ایجاد می کند، اگر حالا همین آب را دارید تا مدتی دیگر این آب را نخواهید داشت در حالی که آب را با جنگ و دعوا برای صنعت می آورند اما به مردم نمی دهند.

☑️یزدرسا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *