پافشاری طبس برای عدم تغییر مرزبندی در خطوط راه آهن حوزه شرق( یزد)

🚇 تغیر مرزبندی بعضی نواحی راه آهن و تاسیس دو اداره کل شمال 2 (رشت) و همدان

🌍 کانال راه آهن ایران
✅ @RaiLir

نامه رسیده از شهروندان به تحریریه عصر بافق :

پافشاری طبس برای عدم تغییر مرزبندی در خطوط راه آهن حوزه شرق( یزد)

” با سلام
خواهشمند است که چند خبر هم پیرامون ایستگاه های راه آهن در حوضه استحفاظی استان یزد و خصوصا بافق حد فاصل مبارکه تا جندق، کار کنید.
چرا باید نزدیک به 10 سال این ایستگاه ها را به طبس بدهند

از سال 92 قرار بوده است که از ایستگاه های جندق تا ایستگاه بیشه در از اداره کل شرق جدا و به یزد ملحق شود که بنا به دلایلی و با فشارهای طبسی ها این امر ممکن نشد تا الان.
با بزرگ شدن ناحیه شرق (از ایستگاه بیشه در تا کاشمر و تا خواف ) همچنین تغیرات جدید در راه‌آهن ایران، با تصویب هیئت مدیره راه‌آهن و تائید معاون وزیر تصمیم گرفته شد که از ایستگاه جندق تا بیشه در به ناحیه یزد داده شود و نامه و روال اداری آن طی شد تا پله آخر ولی…
ولی با ممانعت امام جمعه طبس و فرماندار و نماینده مجلس طبس این جابجایی ایستگاه ها متوقف شده است و فشار ها برای لغو آن ادامه دارد.  متاسفانه مسئولین ما از اهمیت موضوع اطلاع کافی ندارند که یکی از آن ها میتوان به جذب نیرو از طبس برای این ایستگاه ها و استقبال بسیار ضعیف از نیروهای بومی شهرستان بافق و بهاباد نام برد (به عنوان نمونه ایستگاه سه چاهون از 17 نیروی آن 10 نیرو از طبس می آیند و 7 نیرو از بهاباد هستند) همچنین سختی و فشاری که به نیروهایی بومی به علت بعد مسافت تا طبس و تبعیض های ناروا به خاطر ارتقاء شغلی و … می باشد.

و نکته مهمتر آینده بافق به عنوان شاه راه ریلی و امکان ایجاد اداره کل در آینده نه چندان دور به خاطر اهمیت بافق می باشد که خود باعث ایجاد توسعه صنایع جوار ریلی میگردد.

لازم به ذکر است فاصله بافق تا یزد 120 کیلومتر و تا طبس نزدیک 400 کیلومتر است‌ . ”

 

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *