سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) مبارک

اولین روز از ماه ذیحجه، سالروز ازدواج زیباترین پیوند آسمانی در جهان اسلام می باشد که نمونه تکرار نشدنی در تاریخ است. در این روز فرخنده حضرت علی(ع) با برترین بانوی جهان، پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.
برکت ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا، عمری به گستردگی آفتاب دارد، همچنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شد.
نخستین روز از آخرین ماه قمری سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی(ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است و روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی داده اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.
ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به فرمان خداوند از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می کردند. در این پیوند پرمیمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.
فاطمه زهرا(س) دختر پیغمبر اکرم (ص) و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل ترین و شریف ترین خانواده های قریش بودند. از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می برد و به عالی ترین کمالات انسانی آراسته بود.
پیامبر گرامی اسلام (ص) ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند سرمشق نیکویی باقی بماند.
مهریه ۵۰۰ درهمی برای فاطمه (س) مهتر زنان نیز با همین هدف صورت گرفت. در روایات افزون بر این مهریه که جنبه مادی و مالی دارد، مهریه های معنوی دیگری نیز برای آن بانوی بزرگ گفته شده است. در روایتی می خوانیم که حضرت زهرا (س) از پدر تقاضا کرد که آن حضرت از خدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد. این خواسته حضرت مستجاب شد و فاطمه(س) شفیع و واسطه بخشش گناهکاران قرار گرفت.
تهیه و تنظیم: مسئول اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *