اجرای طرح امنیت مدارس از مهرماه توسط پلیس بافق

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در جمع کارکنان، مدیران و معلمان آموزش و پرورش شهرستان در تالار فرهنگیان، از اجرای طرح امنیت مدارس از مهرماه توسط پلیس خبر داد.
سرهنگ “محمد کمالی” با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: فضای مجازی با وجود فوایدی همچون فرامرزی بودن، دستیابی آسان به آخرین اطلاعات روز، گسترش تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسیار بالا و غیره به هیچ وجه محل امنی برای تبادل اطلاعات شخصی و خانوادگی مثل عکس، متن و … نمی باشد؛ چرا که در این محیط هر کس می تواند دارای یک هویت متفاوت و حتی متضاد با شخصیت واقعی خود باشد.
وی افزود: خطرات و آسیب های استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای افراد و خانواده ها هنوز ناشناخته و مبهم است و خانواده ها گاهی اوقات کار با شبکه های اجتماعی را برای خود نوعی ارزش تلقی می کنند، لذا هنگام کار در این فضا تدابیر امنیتی لازم را رعایت نکرده و در بعضی از مواقع به مشکلات امنیتی بزرگی دچار می شوند.
وی سرقت اطلاعات شخصی رایانه ای و گوشی های هوشمند توسط سوء استفاده کنندگان را از مهمترین جرایم سایبری نام برد و از حاضران خواست: تلفن همراه متصل به اینترنت آن ها فاقد اطلاعات شخصی باشد و به عیچ عنوان عکس های خانوادگی خود را در شبکه های موبایلی رد و بدل نکنند زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه ها وجود دارد.
سرهنگ کمالی همچنین در این نشست از اجرای طرح امنیت مدارس با نصب دوربین های مداربسته در جلوی مدارس دخترانه و پسرانه از مهرماه خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری فرمانداری انجام می شود.
وی از فرهنگیان و معلمان و مدیران خواست از ورود و استفاده از گوشی های هوشمند توسط دانش آموزان در مدارس جلوگیری کنند و کارکنان نیز در مدارس وارد شبکه های اجتماعی و گروه ها نشوند و جهت اطلاع رسانی مطالب از سامانه پیامکی و شبکه همگام استفاده نمایند؛ چرا که استفاده از شبکه های اجتماعی در مدارس باعث ایجاد مشکلات و انحراف برای دانش آموزان می شود.

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *