حجاب و زیبایی

حجاب رودی است از نجابت، گلی است از عفت، گوهر است پرقیمت، خورشیدی است با عظمت، کوهی است از هیبت، معدنی است از معرفت و …. که خدا آن را شایسته زنان و مردان کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، همه چیز با نام آفریننده زیبایی ها که مظهر کمال و زیبایی است شکل می گیرد و هر چیز زیبا، قانون و دستورالعملی از طرف اوست.
با اندکی تامل و تعمق در زیبایی های هستی می توان به وجود خالق هستی پی برد. زیبایی هایی که همواره از پس پرده و حجابی نمایان می شود و نشانه ای بر وجود خالق خود هستند.
حجاب نیز یکی از زیبایی و نعمت های الهی است. همانطور که پوشش برای جواهر و حصار برای گل، بزرگترین نعمت است، فرمان حجاب برای زن و مرد نیز از الطاف خفیه الهی است.
حجاب رودی است از نجابت، گلی است از عفت، گوهر است پرقیمت، خورشیدی است با عظمت، کوهی است از هیبت، معدنی است از معرفت، جوازی بر حرکت، نشانی از خلقت، جوهری از جرات، پیامی از نبوت، ندایی از امامت، کلامی از عصمت و قانونی از حکمت جهت دست یافتن به دریای بی انتهای معرفت و حقیقت الهی که خدا آن را شایسته زنان و مردان کرده است.
حجاب محدودیتی زیبا است که از وجود هرج و مرج و بی بند و باری در جامعه جلوگیری می کند. چگونه می توان باور داشت که قوانین ظاهری با تمام محدودیت هایش برای انسان مفید است، اما قوانین الهی که برای حفظ سلامت روح صادر شده است، بی فایده باشد. چگونه ممکن است گلی زیبا بی حصار و نگهبان رها شود.
زمانی که خداوند، انسان را آفرید، حجاب او را واجب کرد و این محدودیت را فقط مربوط به زن قرار نداد، بلکه تمام ارزش ها و آفریده های با ارزش را شامل می شود، چنانکه شب حجابی است برای روز، حجاب هاله ای است از نور برای حفظ نور، اهمیت آن برای زن از آن جهت است که زن کانون عفت و حیاست، گل زیبای زندگی است، مادر آفرینش و محور خانواده است.
انسان دارای تفکرات الهی هرگز حجاب را محدودیت نمی داند، بلکه آن را حصاری به دور گل وجودی خود می داند، تعریف حجای چیزی نیست جز زیبایی که خالق زیبایی ها آن را معنا کرده است جهت حفظ مروارید انسانی زن در دریای بیکران جهان. پس باید این مایه گرانبها را در مسیرهای پاک و در سدهایی محکم محفوظ نمود تا به دریایی که لایق اوست برسد.
حجاب رحمتی است که خداوند در شب قدری بر آدمیان نازل کرده است تا زنان قدر و جایگاه خود را بشناسند و زهرای اطهر و زینب عفیفه (س) را الگوی خود قرار دهند.
تهیه و تنظیم: دایره اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بافق

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *