نشست مدیران آموزشگاههای آزاد هنری یزد برگزار شد

نشست مدیران آموزشگاههای آزاد هنری استان یزد در محل سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: آموزشگاههای آزاد هنری بازوی مشورتی مناسب برای برای رونق فعالیت های فرهنگی وهنری هستند.
وی با اشاره به برنامه های موفق آموزشگاههای آزاد هنری یزد در یکسال گذشته، افزود : انجام برنامه های حرفه ای از سوی آموزشگاهها باعث روند رو به رشد و جذب علاقمندان به  فعالیت های  فرهنگی و هنری می شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۶٧ آموزشگاه هنری در استان یزد اظهار داشت : اطلس مراکز و آموزشگاههای آزاد هنری تهیه شده که بزودی برای آگاهی عمومی و جذب و فعالیت هنرجویان انتشار می یابد.
در ادامه این نشست در خصوص نمایشگاه آثار و فعالیت آموزشگاه های آزاد هنری و وضعیت و مشکلات آنان بحث و تبادل نظر گردید.
بیمه هنرمندان، نحوه ارائه تسهیلات و تعرفه فعالیت های مختلف آموزشگاههای آزاد هنری و همچنین آموزشگاه های فاقد مجوز و موازی کاری برخی دستگاههای اجرایی از مهمترین مواردی بود که در این نشست مطرح و درخصوص آن بررسی و تصمیم گیری شد.
گفتنی است در این نشست سمیه منصوری مسئول آموزشگاه آزاد نگارستان آسمان از شهرستان بافق با اشاره به مشکلات و هزینه ی بالای آموزشگاههای هنری در زمینه قبوض آب، برق و گاز و غیره و کم بودن تعداد هنرجو، و نبود مکان مناسب جهت نمایش آثار هنرمندان در بافق پیشنهاد نمود : برای ایجاد انگیزه و آموزش مربیان و هنرجویان با علم روز از اساتید معروف و صاحب هنر دعوت گردد تا در جلساتی که برای مربیان آموزشگاههای هنر برگزار می گردد تا ضمن آشنایی بیشتر فرصتی فراهم گردد تا هنرجویان بتوانند از دانش و تجربیات آنان بهره مند گردند.
فراهم آوردن امکان حضور هنرجویان در نمایشگاه های منطقه ای و استانی به صورت گروهی و دسته جمعی پیشنهاد دیگری از سوی سمیه منصوری بود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

در همین رابطه خبرنگار عصر بافق گفتگوی کوتاهی با سمیه منصوری انجام داده است که در ادامه می خوانید.
سمیه منصوری ضمن معرفی خود گفت : از سال ۸۳ به صورت حرفه ای در رشته نقاشی فعالیت خود را آغاز نموده ام و از هفت سال پیش آموزشگاه نگارستان آسمان را ایجاد نموده ام که در آن به تدریس نقاشی برای هنر جویان و علاقمندان می پردازم.
وی در جواب این سوال که وضعیت استقبال هنرجویان بافقی را در رشته نقاشی چگونه ارزیابی میکنید گفت : خوشبختانه امسال تعداد هنرجوهای نگارستان آسمان رشد خوبی داشته و در تابستان امسال نزدیک به ۹۰ نفر در این آموزشگاه ثبت نام نموده اند.
مدیر آموزشگاه نگارستان آسمان در خصوص دریافت تسهیلات و مساعدت از طرف ارگان های دولتی و یا سازمان های اداری به آموزشگاه مذکور گفت : متاسفانه هنر در حال حاضر مظلوم واقع شده و افراد کمی حاضر به پرداخت هزینه برای فراگیری هنر هستند و دولت و ادارت مرتبط نیز مساعدت و همیاری در این خصوص تاکنون نداشته اند.
سمیه منصوری در پایان از اداره فرهنگ و ارشاد بافق و فرمانداری و شهرداری درخواست نمود : در جهت فرهنگ سازی و افزایش رشد فعالیت های فرهنگی و بالاخص هنری در بافق تلاش و همکاری بیشتری بعمل آورند و در امور هنری و کارهای مربوطه از دانش و همکاری هنرمندان بومی استفاده گردد تا ضمن ایجاد انگیزه برای رشد هنرمندان بافقی ، امور فرهنگی و هنری بافق نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *