احساس امنیت مقوله ای فراتر از امنیت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد مقوله احساس امنیت را فراتر از برقراری امنیت عنوان کرد.

محمد علی طالبی در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران با عنوان همایش غدیر۳ ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: قهرمانان واقعی عبور از بحران، آزادگان سرافراز هستند.
وی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این همایش گفت: موضوعات کارگاههای آموزشی کاملا مورد نیاز مسئولین و صاحب منصبان در سطح شهرستان ها و استان است.
طالبی ابراز امیدواری کرد ماحصل برگزاری چنین نشست هایی ارتقاء دانایی مدیران در جهت مقابله با بحران و کاهش اثرات بحران ها در سطح شهرستان ها و استان را در بر داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برقراری امنیت را بستر تمام فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه فراتر از برقراری امنیت احساس امنیت باید در جامعه حاکم شود گفت: احساس ناامنی به لحاظ روانی جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه در بحران ها اتفاقاتی رخ می دهد که ضرورت هماهنگی در راستای تامین امنیت افزایش می یابد تصریح کرد : به منظور فراهم شدن فضا برای ورود نیروهای امدادی و ارائه خدمات در محل بحران نظم و امنیت باید ایجاد شود.

این مقام مسئول اولین وظیفه ی عوامل مدیریت بحران را برقراری سهولت خدمات ضروری، هماهنگی و مدیریت یکپارچه بحران عنوان کرد و یادآور شد :
نظم و امنیت باعث می شود سطح انتظارات مردم معقول بماند.

وی افزود: باز کردن راه و ممانعت از ورود خودروهای شخصی، حضور به موقع نیروی های انتظامی و خدمت رسانی، ابراز همدردی با مردم و اینکه مردم احساس کنند نیروهای امنیتی و انتظامی در کنار آنان هستند برای مدیریت بحران موثر است .

طالبی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در زمان بحران در راس کار قرار دارد تصریح کرد: سپاه و بسیج و اداره کل اطلاعات در جهت تامین اطلاعات و رصد و فعالیت های مختلف نیروی انتظامی و نظامی را کمک خواهند کرد‌.

وی با بیان اینکه رسانه، افکار عمومی و تشخیص هویت یک ارتباط مستقیم با مباحث امنیتی دارد گفت: چنانچه هماهنگی بین برنامه های وجود داشته باشد کمتر دچار مشکل می شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: در کنار تمام دستگاههای تامین امنیت افکار عمومی نیز باید مدیریت شود نخبگان، ائمه جمعه و جماعت و رسانه ها با تریبونی که در اختیار دارند بر افکار عمومی تا رسیدن به آرامش مناسب موثر هستند.
@bafghpublic

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *