جوابیه رئیس آموزش و پرورش بافق در مورد سهمیه دانشگاه فرهنگیان

با سلام

پیرو درج مطلبی باعنوان ” تبعیض در سهمیه دانشگاه فرهنگیان ” مطالبی را به آگاهی می رسانم .
در بحث سهمیه بوم دانشگاه فرهنگیان ویژه شهرستان های بافق و بهاباد؛ در سال ۹۳ در جدول اعلام سهمیه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور متاسفانه در ستون مربوط به مناطق مجاز ، به جای ” بافق و بهاباد ” ، اشتباها ” اشکذر، میبد، زارچ ،صدرآباد و ندوشن ” درج گردیده بود. این موضوع با مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان مطرح شد و ایشان دستور پیگیری فوری موضوع را دادند و بلافاصله طی نامه ۱۳۴۵۶/۶۴ مورخ ۹۳/۵/۱۴ مشکل به وزارت آموزش و پرورش منعکس شد که در آن خواستار اصلاح سهمیه در اسرع وقت شدند.
پیرو آن ، نامه ۱۸۰/۹۴۰۳۸/۲۲ مورخ ۹۳/۵/۱۸ از سوی وزارت آ .پ به سازمان سنجش کشور ارسال و خواستار اصلاح فوری سهمیه شدند که بر اساس مستندات موجود ،این اصلاحیه در سایت سازمان سنجش صورت گرفت ولی پذیرشی انجام نشد. مجددا جناب آقای شیرزاد ‌طی نامه ۲۴۰۳۱/۶ مورخ ۹۳/۸/۱۰ مشکل عدم پذیرش و اصلاح سهمیه را به وزارت آ.پ ارسال نمودند. سپس با رایزنی و هماهنگی مدیرکل محترم ،بنده به وزارت آ.پ و سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمودم و پیگیر نامه های ارسالی شدم که قول مساعدت دادند. به دلیل اهمیت موضوع و اینکه مشکل حل نشده بود ، مدیرکل محترم موضوع را در دستور کار جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر محترم وقت آ.پ درتاریخ۹۴/۷/۵ در محل استانداری یزد تشکیل شد قرار دادند .(در این جلسه نماینده وقت مردم بافق در مجلس و فرماندار وقت هم حضور داشتند). در این جلسه آقای دکتر فانی دستور پیگیری به مدیر کل دفتر وزارتی خود دادند. جهت پیگیری بیشتر موضوع و درخواست افزایش سهمیه برای سال ۹۵ نیز مکاتبه ای با نماینده محترم مجلس صورت پذیرفت. متاسفانه درسالهای ۹۴ و ۹۵ سهمیه پذیرش بوم دانشگاه فرهنگیان برای کل استان کاهش قابل ملاحظه ای داشت و بر همین اساس سهمیه شهرستان ها و مناطق هم کم شد. در ادامه روند پیگیری ، موضوع افزایش سهمیه برای بافق و بهاباد در جلسه شورای آ.پ بافق که در تاریخ ۹۵/۱۱/۵ با حضور مدیرکل محترم آ .پ ، نماینده محترم جناب آقای صباغیان و سایر اعضا تشکیل شد مطرح گردید تا پیگیری لازم در این زمینه انجام شود .

در سال ۹۶ بر اساس آمار موجود ، برای شهرستان های بافق و بهاباد ،سهمیه ۲۷ نفر اعلام شد.
ضمن تشکر از دلسوزی ها و پیگیری های همکاران محترم ذکر چند نکته را ضروری می دانم:
۱. همه ما باید به این اصل توجه داشته باشیم که ذکر کلمات و صفات ناشایست و نسنجیده، درخور شأن یک “معلم” نیست ؛ پس چنانچه انتقاد و یا پیشنهادی مطرح می شود، می طلبد که حریم های اخلاقی شکسته نشود و رعایت شئون اسلامی صورت پذیرد.
۲. بعضی از اعداد و ارقام و مطالبی که مطرح شده واقعیت نداشته و بعضا دستکاری شده (خلاف اخلاق رسانه ای ) که انشاءالله از روی نا آگاهی بوده و غرضی در کار نبوده باشد. بطور مثال در پذیرش رشته انسانی که ۱۷ نفر سهمیه برای بافق و بهاباد لحاظ شده را نادیده گرفتید و صفحه دوم را با عنوان ادامه سهمیه .. که در دفترچه آمده و به نام دیگر شهر های استان است را ملاحظه کردید).
۳. در جلسه کارگروه مطالبات فرهنگیان بافق که به دفتر اینجانب آمدید ؛گزارشی از روند کار وپیگیریهای صورت گرفته از سوی مسئولان استان و شهرستان را به طور مستند ملاحظه نمودید (پیگیریهای استاندار محترم ، مکاتبات مدیرکل آ. پ ۳ مرحله . معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری، فرماندار محترم و…) ای کاش مطالب گزینشی و با دخل و تصرف مطرح نمی شد و گفته ها را همانطور که ارائه شده بود درج می نمودید .
در هر حال ،پیگیری مطالبات ،رفع ابهامات و انتقاد سازنده یک اصل مهم است و بنده جهت رفع هرگونه ابهام یا سئوالی در این راستا باشد در خدمت همکاران گرامی می باشم.

علی اصغر رنجبر بافقی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *