جوابیه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در مورد به سهمیه دانشگاه فرهنگیان

جوابیه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به نامه رسیده   ” اجحاف در حق شهرستانهای بافق و بهاباد در سهمیه اختصاص یافته پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ”

به نام خدا
مدیر محترم سایت خبری و تحلیلی عصر بافق
سلام علیکم
احتراما در پاسخ به درج مطلبی با عنوان ” نامه رسیده از شهروندان به تحریریه عصر بافق؛ اجحاف در حق شهرستانهای بافق و بهاباد در سهمیه اختصاص یافته پذیرش در دانشگاه فرهنگیان” موارد ذیل  به استحضار می رساند مقتضی است دستور فرمایید جوابیه ذیل در سایت مذکور منعکس نمایند .
سهم استانی دانشگاه فرهنگیان بر اساس ردیف اختصاص یافته به وزارت متبوع توسط مجلس محترم شورای اسلامی و سازمان محترم امور استخدامی کشور بر اساس شاخص های مختلفی از قبیل میزان کمبود فعلی نیروی انسانی ، بازنشستگی نیروی انسانی در طی سال های آتی ، رشد جمعیتی مناطق آموزشی ، میزان وجود نیروی غیر بومی در هر منطقه آموزشی ، تعداد نیروهای جذب شده در سال های 93 و 94 و 95 که در سال های 97 تا 1400 فارغ التحصیل می شوند ، توزیع جمعیتی در دوره های مختلف تحصیلی و همچنین توزیع دانش آموزان متوسطه در شاخه نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش و … بین استان ها توزیع می شود .
بر همین اساس سهمیه تخصیص یافته به استان بین مناطق آموزشی توزیع می شود. سهمیه تخصیصی به استان یزد در ورودی سال 96 مجموعا 245 نفر است که در رشته آموزگار استثنایی و رشته های  فنی و حرفه ای و کاردانش 17 نفر به صورت استانی پذیرش شده و پس از فارغ التحصیل شدن بر اساس نیاز مناطق آموزشی استان توسط کمیته برنامه ریزی توزیع منطقه ای خواهند شد.
228 نفر بقیه بر اساس شاخص های یاد شده توزیع منطقه ای صورت گرفته است که به لحاظ فراهم شدن جذب نیروی کیفی با توان بالاتر و رعایت عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان یزد به صورت بوم منطقه توزیع شده است. سهمیه اختصاص یافته به  منطقه بوم شهرستان بافق و بهاباد 27 نفر است ؛ که حدود دوازده درصد (11.8درصد) سهیمه استان  را شامل می شود. این در حالی ست که سهم کمبود فعلی آموزش و پرورش بافق و بهاباد از کل کمبود استان حدود چهار درصد(4.037 درصد) و سهم دانش آموز بافق و بهاباد از کل استان حدود شش و دو دهم درصد (6.16 درصد) است .
در مورد تامین نیروی انسانی از طریق خرید خدمات آموزشی نیز لازم به توضیح است که بر اساس مصوبه مجلس محترم  شورای اسلامی با توجه به اینکه کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش بیش از ردیف های استخدامی و تخصیصی به دانشگاه فرهنگیان است، آموزش و پرورش می تواند برای تامین بخشی از نیروی انسانی از خرید خدمات آموزشی استفاده نماید .
استان یزد نیز بر این اساس برای تامین کمبود نیروی انسانی مورد نیاز به ویژه در دوره ابتدایی، با  قرار داد با موسسات غیر دولتی،  از فارغ التحصیلان بومی مناطق آموزشی  در رشته های مرتبط در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، 423 کلاس را با استفاده از این نیروهای متخصص پوشش داده است که 24 کلاس در شهرستان بافق قرار دارد. در ضمن لازم به ذکر است که ارزیابی های انجام شده ، حاکی از کیفیت و  اجرای مطلوب فرآیند آموزشی و پرورشی در  این کلاس ها است.
روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *