خطیب جمعه بافق:

رئیس جمهور به وعده های انتخاباتی خود در زمینه اقتصاد، تورم و بیکاری عمل کند

خطیب جمعه شهرستان بافق در خطبه دوم این هفته با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به دست مقام معظم رهبری گفت: این مراسم با حضور شخصیت‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و علما و اندیشمندان روز گذشته انجام شد. طبق اصل 110 قانون اساسی وقتی رئیس‌جمهوری رأی آورد این جمهوریت است یعنی مردم رأی دادند و دوم اسلامی بودن است یعنی ولی‌فقیه اختیارات را که دارد به رئیس‌جمهور تنفیذ کند و او نیز طبق تنفیذ مسئله ریاست جمهوری باید تلاش و کوشش کند.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در ادامه افزود: فردا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس باید قسم یاد کند که طبق قانون اساسی وظایفی که داشته و دارد در دوران ریاست جمهوری خود انجام دهد. مراسم سوگند یک مراسم تشریفاتی نیست که صرفاً به خاطر تشریفات سوگند یاد کند رئیس‌جمهور در مقابل رأی مردم وظایفی دارد و در مقابل تنفیذ حکمی که ولی‌فقیه نیز در اختیار او گذاشته وظیفه‌ای دارد. طبق این دو جریان (رأی مردم، تنفیذ حکم) باید سوگند یاد کند که آنچه ارزش و منویات انقلاب اسلامی است باید گام بردارد.

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله رئیس‌جمهور محترم در راستای خدمت به ملت بتواند گام‌های مؤثری بردارد و امیدواریم به وعده‌هایی که در زمان انتخابات درزمینهٔ اقتصاد، تورم، بیکاری داده عمل کند و مشکلاتی که امروز بر گرده مردم فشار آورده بتواند مرتفع کند.

 خطیب جمعه شهرستان در خصوص اعمال تحریم‌ها توسط کنگره آمریکا تصریح کرد: کنگره آمریکا اخیراً تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده و بعضی سیاسیون به کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا گفتند این به نفع شما نیست و برجام زیر سؤال می‌رود اما متأسفانه آمریکا نپذیرفت.

سلیمانی در رابطه با حرکت رئیس سازمان سیا علیه نیروهای مسلح ایران خاطرنشان کرد: یکی از حرکت‌هایی که رئیس سازمان سیا مطرح کرده این بود که ایران یک کشور قوی است و مردم در کنار نظام و انقلاب هستند و اگر بخواهیم ایران را متقاعد کنیم و پای میز مذاکره بکشانیم باید بسیج و سپاه را از ایران بگیریم. این دونیروی مردمی قدرت بالایی دارند و روی موشک‌ها حرکت‌هایی را انجام دادند که نشان‌دهنده قدرت ایران است و ما اگر بتوانیم این‌ها را خوار و ذلیل کنیم باید آن‌ها به فساد مالی متهم کنیم و وقتی اعتماد مردم از مجموع نیروهای مسلح از بین رفت مسلماً ما پیروز خواهیم شد.

 وی ادامه داد: تعدادی از فرزندان همین کشور باافتخار لباس سبز پاسداری را به تن کردند و در میدان‌های جنگ حضور پیدا کردند و عده‌ای درراه انقلاب و کشور به شهادت رسیدند و امروز بسیج با تمام قدرت در مقابل حرکت‌های دشمن ایستاده است. ما درزمانی که قدرتی نداشتیم در مقابل مستکبران کوتاه نیامدیم و امروز که الحمدالله موشک‌های ایران که می‌تواند دورترین نقاط را هدف قرار دهد کوتاه میاییم؟!

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به شهید ابراهیم هادی بیان داشت: چند روز پیش از طرف کانون شیخ محمدتقی بافقی دو جلد کتاب به من هدیه دادند این کتاب در مورد شهیدی عارف و مجاهد به نام ابراهیم هادی بود رزمنده‌ای که حاضر شد همه‌چیز را درراه انقلاب و نظام فدا کند. توصیه من به شما این است که این کتاب را بگیرید و بخوانید و بدانید که این بسیجیان چه کردند وقتی ایران ابراهیم‌هایی را داشته باشد که درصحنه جهاد و مبارزه کوتاه نیایند و برای انقلاب و نظام و رهبری جان فدا کنند آمریکا در مقابل این قدرت‌ها هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همین جوانان هستند که مدافع اسلام، قرآن، ولایت و نظام بوده و هستند.

 وی با اشاره به دیدار مسئولین حج با رهبر انقلاب و رهنمودهایی ایشان را در خصوص حج امسال عنوان کرد: ایشان فرمودند: از مهم‌ترین اعمال در حج، اعلان برائت از مشرکین است، در مراسم حج هیچ‌گونه ترس و هراسی نداشته باشید الحمدالله کشور ما کشور قدرتمندی است و عربستان نیز زیارت‌خانه خدا را تضمین کرده با خیالی آسوده حج خود را به‌جا بیاورید.

سلیمانی در پایان روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران تبریک گفت و از آن‌ها خواست در راستای اهداف نظام و انقلاب گام بردارند.

رحلت شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم و تشکیل نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌ فرمان امام خمینی از موضوعاتی بود که نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه شهرستان بافق به آن اشاره کرد.

منبع : بافق خبر

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *