رئیس جمعیت هلال احمر بافق خبر داد:

طرح خادم، آموزش خانواده های بافقی در برابر مخاطرات و بلایای طبیعی

رئیس جمعیت هلال احمر بافق از اجرای طرح آموزشی خادم برای خانوارها در این شهرستان خبر داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق در خصوص اجرای طرح خادم در شهرستان گفت: این طرح از بهمن سال گذشته آغازشده و تا بهمن سال جاری ادامه دارد که 400 خانوار تحت پوشش این طرح آموزشی قرار می‌گیرند ان‌شاءالله به‌مرور در سال‌های بعد بقیه خانوارهای شهرستان نیز تحت آموزش این طرح قرار خواهند گرفت.

 جعفر حسن‌پور در ادامه افزود: اجرای این طرح یک سال طول می‎کشد و در این طرح 12 مرحله‌ای 10 نفر داوطلب خادم به درب منازل کسانی که در ابتدا فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کرده و اعلام آمادگی برای شرکت در این طرح را کردند مراجعه می‎کنند.

وی در رابطه با چگونگی آموزش در این طرح تصریح کرد: هر مرحله آموزش‌های امدادی به‌صورت سرپایی و در مدت‌زمان پنج‌دقیقه‌ای به خانوار داده می‎شود در پایان طرح یک ارزیابی از شیوه اجرای طرح خواهیم داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان در خصوص اهداف این طرح بیان داشت: هدف از این طرح آمادگی خانواده در برابر مخاطرات و بلایا است و جلب مشارکت خانوارها برای یادگیری و یاددهی برای اینکه جامعه آماده در برابر مخاطرات و بلایا محقق شود از اهداف کلی این طرح است.

حسن‌پور اظهار داشت: طبق مطالعه‌ای که در سال 91 توسط شبکه بهداشتی کشور انجام شد آمادگی خانوارهای ایرانی برای بلایا 9/3 درصد است که این رقم بسیار پائین است و جمعیت هلال‌احمر برای اینکه سطح این آمادگی را بالا ببرد به طرح خادم رجوع کرد این طرح تا سال 1400 ادامه خواهد داشت.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم بعدازاین طرح، شاهد آمادگی خانوار در برابر بلایا و خطرات از 9/3 درصد به 30 درصد باشیم.

منبع : بافق خبر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *