خیران بافقی بیش از یک میلیارد ریال به نیازمندان اهدا کردند

مدیر کمیته امداد شهرستان بافق گفت: خیران این شهرستان در قالب طرح مفتاح الجنه یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی به نیازمندان اهدا کردند.
 سیدرضا هاشمی پور، مدیر کمیته امداد شهرستان بافق با اشاره به اینکه طرح مفتاح الجنه از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان متولی امور محرومان و نیازمندان در جهت احیای سنت های حسنه تلاش می کند و با اجرای این طرح زمینه الفت و دوستی بین محرومان و مسئولان را ایجاد کرده و از این طریق بخشی از مشکلات و نیازهای مددجویان را برطرف می کند.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح مفتاح الجنه خیران و مسئولان نسبت به بازدید از خانواده‎های نیازمند اقدام می کنند، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب می شود این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، این است که مسئولان با شنیدن مشکلات محرومان به صورت مستقیم و چهره به چهره نسبت به حل آنها اقدام می کنند، خیران و مسئولان شهرستان بافق در سال ۹۵ با ۴۱ خانواده تحت حمایت کمیته امداد در قالب طرح مفتاح الجنه دیدار و یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی به آنان اهداء کردند.
مدیر کمیته امداد شهرستان بافق افزود: همانطور که در دین مبین اسلام سرکشی به ایتام و خانواده های کم بضاعت و صله رحم توصیه فراوان شده این چنین بازدیدهایی فارغ از جنبه کمک مالی، باعث دلگرمی و امیدواری مددجویان برای مقابله با مشکلات می شود.
وی ادامه داد: مردم شهرستان بافق می توانند با مشارکت در طرح های مختلف این نهاد که بر اساس نیاز مددجویان طراحی شده است نسبت به تحقق نیت های خداپسندانه خود اقدام کنند، طرح های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)، صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح ها است.
یادآور می شود هم اکنون بیش از یک هزار خانوار با جمعیت دو هزار و ۱۷۸ نفر از خدمات مختلف کمیته امداد بهره مند هستند که ۳۵۹ خانوار (۵۶۰ نفر) از آنان معیشت بگیر هستند و در سال گذشته دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال کمک معیشت دریافت کرده اند.

منبع : بافق خبر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *